Alla inlägg under februari 2008

Av Erica - 29 februari 2008 18:30

Within temptation-Restless


Just tillbaka kommen från staden. Tänkte ta mig en titt på bokrean, men jag återvände hem mycket besviken. Bokrean i Örebro var alltid uppmuntrande, charmig och otroligt köpinspirerande för mig. Men nu kände jag bara att det var tråkigt och att jag inte behövde någon av böckerna jag spanat in innan. Beror kanske på att det inte fanns något system på det hela, inte heller charm eller kanske beror det på att jag var tre dagar sen. Jag är ändå besviken på detta årets bokrea...


Humor

Akta er Sverige, det finns män som har sexuellt utnyttjar damcyklar. Stackars dem, cyklarna alltså. Tänk vilken upplevelse för de stackars offren. Det finns även en kvinna som är förlovad med Berlinmuren. Någon annanstans i Sverige finns en man som har sex med lyckstolpar. Jösses säger jag bara, Gud har verkligen humor!!

Av Erica - 29 februari 2008 15:11

Within temptation-The dance


Enda jag vill och orkar säga just nu är att det är så underbart att det äntligen är helg. Två underbara dag var då jag bara kan slappna av och må gött. Imorgon blir det förhoppningsvis krogen!!

Av Erica - 27 februari 2008 17:29

Mika-Big girl


Egentligen gillar jag inte Mika, men tycker om att lyssna på olika sorters musik. Till slut blir de bra ändå. Men Kent är helt omöjlig att börja gilla, jag kan inte lyssna på en låt och säga "det här var bra". Men jag överlever utan att gilla Kent. På lördag kommer de faktiskt till karlstad för att spela, vart vet jag inte, men ska ta reda på det så jag inte går dit :P


Musik var det på schemat idag, i par lärde vi ut låtar till varandra. Fast det jag egentligen tänkte skriva om idag är det årliga BOKREAN. Jag älskar bokrean, lika mycket som jag älskar köpa skor!!! Men i år har jag ännu inte varit iväg. För jag tänker att om jag går dit så kommer jag köpa en massa böcker som jag inte har råd med och faktiskt inte behöver. Men att inte gå och kika känns tomt och konstigt. Jag vill gå.. kan ju kika bara.. eller kanske köpa en bok iaf.. det har jag råd med.. faktiskt...


Psst----> Borde finnas en liknande rea fast för skor!!

Gick in ett par skor idag . De var inte så stadiga att gå i (snubblade faktiskt till en gång, haha)... Men så jädra snygga de är!!

Av Erica - 25 februari 2008 17:44

Amanda Jenssen-Do you love me


Hörde en låt på radion och funderade på vem dt var som sjöng. Kunde inte komma på det och så helst plötsligt fick jag en låt av en vän och det var ju den jag funderat på. Tänka sig att det var någon Amanda, från idol tydligen, men ändå. Vilken röst, det är en röst jag gärna skulle vilja ha, men det är väl till att nöja sig med den man har och lyssna och drömma sig bort när man hör andras..


Ska ta mig lite kaffe nu och kanske en bit geisha.

Av Erica - 24 februari 2008 17:12

Film: "Ghostship"


Var ute och åt sushi idag. Det är så otroligt gott och man blir så behagligt mätt av det också, perfekt mat för dagen efter, även om jag inte blev bakis från nattens spektakel. Fast det sushi är perfekt mat varje dag. Jag älskar sushi!!!

Av Erica - 24 februari 2008 16:15

Lillasyster-Umbrella


Har haft en riktig mysig och bra helg. Fredagen var lite seg men sen har det gått i racerfart. Lördagen spenderade jag i city med föräldrar. Dt var mycket trevligt. Hittade mycket att handla (ja, jag behöver alla sakerna jag köpt).


När jag kom hem på eftermiddagen var min ben och fötter så trötta av att ha vandrat hela dagen,men det fanns ingen tid att vila utan var bara till att fixa till sig lite och ta med vinflaskan för att gå till en kompis. Vi hade mycket en mycket trevlig kväll ihop på en pub i stan. Ringde killen så han kom till mig. Han sov klockan var ju faktiskt 00.30 när jag ringde, men han hoppade in i bilen när jag ringde och kom och hämtade oss.

Var mysigt att vakna på söndags morgonen utav att få kyssar i nacken.



Av Erica - 21 februari 2008 09:24

Bara måste skriva enbart till dig min syster eftersom det faktiskt var du som väckte mig 07.30 denna morgon! Jag är trött, har druckit en kanna kaffe men är fortfarande trött. Björnen på bilden är ett bra exempel på hur jag ser ut denna mörka morgon..


Jäkla måne, jäkla telefon med ljud och allt, jäkla ögoninflammation

Av Erica - 21 februari 2008 09:01

Bjork-Play dead


Huj så trött jag är, var ju tvungen att vara uppe hela natten, eller till klockan 4, för att se på mnförmörkelsen. (Det är så här det blir när man går på univeritet & får en ledig dag för mycket). Tyvärr så lyckades jag somna vid 3 tiden, men vaknade ändå 3.56, som ett mirakel ;P Jag trippade i alla fall ut, i min pyjamas!! med cameran i högsta hugg. Men i mitt nyvakna tillstånd så gick jag åt fel håll och in i skogen. Jösses då var träden i vägen för månen ju. Så jag gick tillbaka, men såg inte månen!!! Det var gömd bakom molnen. Va f_n liksom hallå jag ville ju se den där jäkla förmörkelsen och se när månen blev röd. Men nähä då ingen måne för Erica denna natt. Så försiktigt smög jag tillbaka hemåt och till den varma sköna sängen.


Läste på aftonbladet "På många håll i världen trodde man förr att månen hade ätits upp av olika mytiska figurer, gudar eller demoner när den förmörkades. I Kina trodde man att det var en padda som glufsat i sig månen. Det naturliga för att hjälpa himlakroppen blev då att föra oväsen, skrika och skramla tills vidundret spottade ut månen igen.

Det funkade varje gång." Det prasslade ju till i skogen när jag gick så det var nog det där mystiska djuret. Attans att jag inte visste att jag skulle skrika och föra oväsen. Men nu har jag lärt mig det till nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards