Alla inlägg under maj 2009

Av Erica - 31 maj 2009 15:51

Ingen feber!! Så underbart att den har försvunnit, men trött och hungrig är jag. Eller jag var i alla fall hungrig, träffade Maria så hon och jag tog oss en lunch på mama rosa. Det var gött kan jag lova. Har ju inte fått i mig så mycket de senaste dagarna så det var härligt att få känna sig mätt.


Varmt var det ute också, funderar på att gå ut igen, men samtidigt borde det vara bra att stanna inne och bli ordentligt frisk innan jag går ut och njuter av solen.

Av Erica - 30 maj 2009 08:53

Igår låg jag i feber, 39 grader, men det ökade mer under natten. Det var en riktigt jävulsk natt :( Morgon började med att min hals var igensvullen och det gjorde så ont att jag inte kunde svälja. Så jag fick till slut gå upp och fixa mig något varmt att dricka. Kollade på film och kände hur jag började frysa. Kunde inte vara uppe längre för allt snurrade och min kropp värkte. Låg med tjocka sockar, morgonrock, täckte och en tjock pläd, och frös! Jag hackade tänder. Somnade till en sväng och orkade sedan gå upp och fixa mat. Kollade tempen och den stod på 39.5 Tillbaka till sängen, efter att ha ringt mamma och beklagat mig lite så klart ;)


Men natten, usch, jag frös och frös. Kunde inte sova och allt snurrade när jag tittade. Hela kroppen gjorde ont och jag ville inget hellre än att sova. Tillslut somnade jag, men vaknade klockan 2 av att jag var så varm att jag fick kasta av mig allt jag hade på mig.


Nu har jag bara 38 graders feber, känner mig mycket bättre än igår och natten. Men jag borde nog sova några timmar till.. Mina alvedon är slut också dessvärre. Var nog upp 4 ggr under natten för att hämta det och dricka vatten.

Av Erica - 28 maj 2009 17:19

Efter besöket hos tandläkaren blev det en tur till bilioteket. Klockan var bara 8.40 så där var det inte öppet. Lite tråkigt och surt eftersom det regnade och jag var dyblöt om fötterna :( Frukost stod nu på schemat och kaffe. Det tog en timme tills vi hittade ett ställe där det fanns något gött. Och jag blev så himla nöjd över stället, Coffeehouse by george tror jag det heter. Mums-frukost oh gott kaffe!


När biblioteket öppnade lämnade jag tillbaka böcker och lånade en ny, Stulna år har jag redan läst ut så jag behövde verkligen en ny. Så det fick bli Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer, hoppas på att den är något att ha, för den var inte lätt att hitta.


Klockan 11 hade jag ett nytt möte, tänker inte säga vad det var, men ett litet samtal kan jag skriva om

-Ja du tjejen här gör det ont

-Nej, jag känner nästan inget

-Va? Gör du inte?

-Nej

........


Sen var det dags för Marias ärende. Då fick jag tid att läsa :D Mycket nöjd blev jag, men fan vad kall om fötterna jag var, genomblöt om mina stackars fötter och regnet ville inte ge med sig.


Efter detta blev det hemköp för att skaffa godis :D ett måste efter tandläkarbesöket ;P (hade ju fina tänder ju ;))


Nu har jag äntligen torra och varma fötter och jag bara njuter av att äntligen vara hemma, trött som attans är jag, men så j*vla nöjd över mig själv och över dagen. Trots regn och kyla! Nu har det förresten slutat regna och solen har tittat fram :D

Av Erica - 28 maj 2009 17:11

Klockan 6 fick jag gå upp idag. Det var inte det roligaste, var så otroligt trött och så nervös att jag skakade. Tandläkarbesök klockan 8, det var vad som stod på schemat idag. Förstår inte att det inte kan ge sig med denna skräck. Men det fanns ingen återvändo. Tyvärr regnade det så det fick bli en buss resa istället för cykeltur till stan. Maria följde med också, tack o lov, behöver alltid någon med mig när jag ska till tandläkaren, annars finns risken att jag drar därifrån.

I väntrummet

-Erica?

-Nej nej nej nej..

-Följ med mig

....

Allt gick ändå bra, jag skakade lite och snurrade runt lite i stolen, men då ryckte Maria in och höll en hand över mina ben.

-Fina tänder, ingen tandsten(tandläkaren)

-Ska vi ta bort tandsten?(hon brevid)

-Nej det finns ingen. Tandsten är nog inte din (till mig alltså) grej.

haha nej men vad bra då slapp jag det.

Slutresultatet: fina tänder, ingen tandsten och mycket saliv! = bra resultat


Jag klarade det!!!! i år igen, om ett år ska jag tillbaka.....






Av Erica - 27 maj 2009 19:47

Jag trodde på allvar att den 28 var en fredag. Men icke då, det är ju för i h****** i morgon!! Imorgon klockan 8 ska jag vara hos tandläkaren, jag var förberedd på att det skulle bli på fredag. Usch och fy vad läskigt! Vill inte!


Idag var sista dagen på denna kursen, redovisning var det och det gick bra. Skönt att ha det gjort :)


Nej nu får det bli ut med linserna och sätta mig och lugna ner mig med musik istället. Kanske diska också....

Av Erica - 26 maj 2009 21:54

Just hemkommen från en trevlig kväll med teatergänget. Tyvärr började det ju regna så vi kunde inte vara ute, men som tur var så bodde en nära och vi gick hem till han och hade det trevligt. Jag och An.. började planera mera bus att göra. Vårt första var ju McDonalds buset och det var mycket uppskattat ;) Så nu har vi mera att göra och fort, eftersom hon flyttar :(

 Fick även en skiva fylld med kort från söndagens uppspel, sååå underbart kul att ha :D


Idag började jag även läsa en bok, Stulna år av och om Susanna Kaysen. Jag bara älskar den filmen och boken är ju inte alls som filmen. Lite känner jag igen, annat inte alls. Och allt utspelar sig inte i följd, men boken är underbart bra ändå. Svår att lägga ifrån sig. Fick en idé om att sätta upp en pjäs om den, det vore ju helt underbart (och jag skulle helt klart spela Lisa :P).

Av Erica - 26 maj 2009 13:14

Idag har jag ont i huvudet. Var längesen jag hade det, så det käns inge bra :( Kanske beror på att jag måste ringa till tandläkaren, sånt är jobbigt.. Vill inte!!!


Äh, lika bra att få det gjort.


Ikväll ska jag träffa folket från teatern, det ska bli kul :D Puss

Av Erica - 25 maj 2009 17:21

Jag har haft en riktig bra helg. På lördagen var det campusfest, mycket folk och alkohol. Hade det riktigt trevligt och det blev massor av kort. Senare på kvällen blev jag lite för full bara, men det är sånt som händer ;) Det var ju trots allt min första campusfest och sista.


På söndagen var jag seg, jätteseg faktiskt. Gjorde ingenting, utom att städa min lägenhet som var fylld av disk och chips ;P Förstår inte hur ALLA mina glas kunde bli använda och vi var ju bara 6 pers i lägenheten, nej 7 var vi nog. Lånade bara ut till oss ju. Haha nåja sånt som händer. Även koppar stod utspridda i lägenheten. Så det fick bli till att diska i omgångar ;P


Idag var det dags att åka in till vårdcentralen för att ta bort stygnen. Var lite nervös inför detta eftersom jag inte varit så bra på att ta det lugnt den senaste tiden. Men det hade läkt väldigt bra och allt var klart på typ fem minuter. Maria var med så det blev en runda på staden och jag kunde köpa en massa viktiga saker som t ex smink och kläder.


Nu har jag precis städat klart och snart ska tvätten hängas upp. Plugg blir det dags för när det är gjort, ett tråkigt måste.. Eller så kanske borde jag ta en promenad.. fast jag skulle ta det lugnt i några dagar till..Vill träna..

Ovido - Quiz & Flashcards