Alla inlägg under juli 2008

Av Erica - 31 juli 2008 10:41

Avantasia-Avantasia


En av de bästa sakerna jag vet här i livet är att gå på stan och bara gå i affärer. Det är så himla skönt :D Igår var jag ute och gick med Emilia och det var så trevligt, vill göra om det idag, men det har man inte råd med. Skulle inte köpa något, men det gjorde jag så klart ändå :D En ny kjol, som jag ska ha på nästa fest, ett skärp (rosa) och hårspännen. Såna där som säger "knäpp". Haha Emilia sa så i alla fall och så fort jag sa knäpp knäpp så var hon tvungen att säga det. Man kan vara riktigt knäpp i affärer om man är på det humöret. Jag köpte faktiskt en grej till, men jag tänker inte säga vad det var.. Nöjd är jag och det var så roligt att träffa Emilia igen. Måste hälsa på henne sen. (hur många ggr har jag sagt det nu?)


Nu ska jag bestäma mig vad jag ska ha handla via nätet. Du Petra vart var det vi såg linnen där det stod nightwish på? Var en tidning va? Vill ha!!!


Ja just funderar på att blonera mig men passar inte så bra i det, så tänkte då blondera ändå och sedan färga i en rolig färg. Här kommer en blond Ericafejk ;)

Av Erica - 30 juli 2008 11:42

Nightwish-The Islander


Igår kväll skulle jag och Petra till hamnfestivalen och där var det livat ;P(ironisk) Haha nåja man har inte roligare än man gör sig och roligt hade vi. Vi satte oss och åt och tog en bira på barbros brygga.? Eller hette det så? Barbro var med minns jag i alla fall. Aja vi hade trevligt där vi satt och smörgåsen vi åt var riktigt go. Godast var allt ölen ändå :D Vi satt och pratade minnen från vår gamla klass. haha ja vissa namn måste ju dyka upp och allt man kan göra är att skratta åt dem. Men tänk vad mycket roligt vi har haft ändå.


Ja just innan utgång så satt vi ju hos Petra och hon berättade om sina festival upplevelser. Fatta att jag måste åka nästa år, jag är så peppad och upp i det blå så det är inte klokt. Får inte gå genom livet utan att ha varit på festival, både hultsfred och arvika måste det bli. Fan vad najs, jag ska spara och spara.. I alla fall när vi satt där på balkongen och prata så kom Petras granne ut, en ung kille, snygg som attan (med reseravtion om att jag inte hade glasögon på mig så jag kan ju ha fel). Vi fick i alla fall ögonkontakt och då nickade han som hälsning, jag nicka coolt tillbaka ;) Haha (undrar om han är singel)

Petra sa sen att han måste ju vara intresserad för han hälsade ju. Haha underbar kommentar där tycker jag. Tack för en trevlig kväll Petra och du jag har hittat roliga saker att beställa kan jag lova. Så när inflyttningsfesten blir så ska jag klä mig lite olikt mig tror jag xD


Nej, dags att göra mig klar ska ju ut och leka med Emilia snart :D

Av Erica - 27 juli 2008 18:01

Nightwish-Last of the wilds


Vad kan vara mera underbart och härligt än en dag på stranden? Ja det finns väl mycket.. men en varm dag som denna..Inget! Fy fan idag har jag bara njutit av livet, slappat, pratat och skrattat. Och jag har blivit så jävla brun så det är inte klokt. Jag är så snygg!


Klockan 11 var jag nere på stranden, Kikki var redan där, sen kom Nicklas också. Men det taskiga var att när Nicklas kom så skulle vi ju käka sushi.Så det var bara till att resa sig och cykla iväg. Åt en vegitarisk sushi idag och det var nog godare.. Eller nej, jag vet inte.. Nåja det var så himla got i alla fall.


Sen solade och badade Nicklas och jag. Skulle lära honom att ligga på rygg, armarna raka över huvudet och "kicka" med benen. Det gick inget bra, jag skratta så jag fick ingen luft. Och Nicklas, ja han fick ingen luft för hans huvud och kropp var under vattnet innan han ens kommit ordenligt på rygg. Det är inte lätt att lära ut något som är så naturligt för mig. Det är en konst att lära ut.. En tant simmade i närheten av oss och hon skrattade härligt när hon tittade på. Ledsen Nicklas men denna historia var bara tvungen att berättas, det var så roligt. Men jag håller med att det är nog lättare om man har teknik sen innan ;)


Fläkten på, tvätten tvättas, disken är diskad.. ja vad finns då kvar, förutom att slappa och bara njuta av livet.

Av Erica - 27 juli 2008 09:53

Jösses vad varmt det är då.. Måste ut och bada, men är lite lagom trött också. Igår låg jag på stranden hela dagen, har fått så fin färg nu :D


Hittade min fläkt igår också ju, hade helt glömt bort att jag hade en. Så fatta vilken lycka jag kände när jag kom hem varm och svettig.


Nä stranden var det ju..



Av Erica - 25 juli 2008 15:29

Är inte ett dugg roligt att jobba när det är typ 30 grader både ute och inne. Hade det varit lite vind så man kunde fläkta av sig lite så hade det gått an, men så var det ju inte. Utan det var vindstilla och solen stekte på hett. Inget ont om sol och värme, men när man tvingas jobba så är det faktiskt inte roligt. Klibbigt och jävligt... Nu vill jag ha en bil så jag kan hoppa in i och dra till stranden.. det hade varit skönt..

Av Erica - 24 juli 2008 09:05

Backyard babies-Let´s go to hell


Idag vaknade jag alldeles för tidigt och som vanligt kunde jag inte somna om. Nåja har förmiddagen till att koppla av på, jobbar eftermiddag idag ju.


Har varit två underbara dagar med sol och värme. Fast jag har inte varit på humör för att träffa någon. Så har legat utanför och solat och haft det gött. Har inte varit mig själv denna veckan, men det går väl över. tror jag saknar något/någon..  Aja nu är jag iaf grymt sugen på choklad, tur att jag ahr dumle i kylen.

Av Erica - 22 juli 2008 20:21

Har inte mycket att göra så har då snurrat runt och gjort onödiga saker på nätet. Här är jag med ny frisyr och linser.. snacka om snyggo..;P

Av Erica - 20 juli 2008 18:35

ACDC-TNT 


Klockan 8 imorse vaknade jag och Vera. Ganska vanligt att vi vaknar samtidigt. Självklart pratar vi om natten och allt som hände. Vi kom fram till att vi båda var riktigt lugna och skötsamma om man jämför med alla andra gånger. Sen att vi var fulla och goa det är en annan sak, men vi tog det lugnt och hittade inte på allt för mycket galenskaper. Efter att vi pratat av oss lite så somnade vi om och vaknade inte förrän 10. Dags för frukost då så klart. För att sedan somna om igen, då regnade det fruktansvärt mycket ute och blåste. Riktigt bakfylle väder verkligen. Det jobbiga var ju att jag var tvungen att gå ut för att ta mig till bussen. Men jag ville verkligen inte, ville ju vara kvar i Örebro och kunna träffa Vera när som helst. Fast ibland måste det roliga ta slut, så det var bara till att trotsa vädret och gå till bussen. Det lustiga var att det regnade bara i Örebro och sedan här i Karlstad när jag kom fram. Så jädra töligt att gå blöt. Nu fryser jag, men behöver inte göra något mer idag, så jag tänkte lägga mig uner täcket och drömma mig bort till allt det roliga och så ska jag se en film så klart :D

Ovido - Quiz & Flashcards