Alla inlägg under april 2009

:(

Av Erica - 28 april 2009 15:36

Usch vad jag hatar pollen :( fast jag älskar våren :D Just nu är jag så tät att jag knappt kan andas och ögonen rinner som attan. Ska inte klaga kan ju fortfarande ha linser som tur är. Tänk om jag skulle bli tvungen att sluta med dem bara för denna allergi!


Min medicin hjälper inte, eller ja efter typ 5 timmar så börjar den funka, dessvärre blir jag trött av den och den hjälper inte i många timmar. Fick en läkartid i alla fall, på torsdag. Ska bli så skönt att få ny medicin, hoppas bara jag får någon som hjälper.. Nej här skulle jag inte sitta. Dags att göra något nyttigt.

Av Erica - 26 april 2009 12:49

I fredags träffade jag Maria och hennes vän på systemet. De undra om jag ville med och fira att det var fredag. Klart jag ville det, vi satte oss ute i solen och drack vin och cider. Det var så härligt! Sen blev det vidare till en pub för att ta oss en öl. Bara en var meningen, men tiden gick fort och va hade väldigt trevligt. Så det blev lite mer än jag räknat med och kom hem senare än väntat. Men vad gör det :D


På lördagen vaknade jag med lite huvudvärk, var ju tvungen att gå upp tidigt eftersom denna dagen var Dansexpo och vi skulle dansa. Lite nervöst var det. Det gick rätt så bra trots att vi inte tränat så mycket på dansen, vi var inte så tajmade som man skulle viljat, men det var kul. Jag tog fel fot fram vid något tillfälle, men det är sånt som händer ;P


Efteråt blev det sushi, 4 stycken av oss drog iväg och köpte det och satte oss i solen, på gräset och åt. Härligt väder var det ju, så vi låg och prata och sola ett tag.


Jag och Maria gick till biblioteket för att plugga efteråt, bara för att upptäcka att de stängde :P Så vi gick istället för att dricka kaffe och äta glass. Sen en snabb sväng till bergvik för att leta illiga inlines, fanns inte så många dessvärre..


Dagen avslutades hos mig, med ostbågar, chips och Mamma mia!

Av Erica - 24 april 2009 08:57

Och inte är jag utvilad. Men jag kände att jag inte kunde sova mera, eller hade lust att sova mera. Så med tunga ögonlock gick jag upp istället. Det är ju strålande solsken idag. Men det hinns med att ligga där ute.. Nu ska jag bara sitta här en stund och njuta av musik.


Det gick väldigt bra på dansen igår kväll, det kommer sitta fin fint till slut. Klockan 23.20 fick jag panik, eftersom sista bussen hem går 23.30 på vardagar. Men fick åka bil hem istället, så inte smita inte ;) Var helt slut mot slutet. Sprang och alla musklerna var spända och svetten rann. Men fan vad kul det var! Klockan 00.30 var jag hemma och slängde mig på sängen. Kunde inte somna förren jag i huvudet gått igenom hela dansen och sedan även gått igenom den som ska visas på lördag, kunde den också :D


Det är verkligen fantastiskt kul att dansa!

Av Erica - 23 april 2009 20:11

Idag var det fruktansvärt att vakna. Hela kroppen värkte och ögonlocken var sååå tunga. Plus att det värkte i ögonen av trötthet. Det var helt enkelt inte roligt att tvingas upp för att ta sig till universitetet. Men det gick, till slut.


Jag var så trött och hade så ont eftersom igår så var det en extra lång teater kväll. Vi började klockan 17 och körde då på med just teater. Sen klockan 19 blev det istället att lära oss en dans, vi höll på med denna i över två timmar. Sen fick jag och 6 personer till stanna kvar för att lära oss yttligare en dans. En rolig dans, men krävande eftersom den är så stark.


Vi bara körde på utan rast till klockan 23 ungerfär och då hade vi lite koll på några steg och hur det var tänkt, men inte klara.


Benen, armar och rygg där är jag trött, men det var bara att glömma. För idag klockan 17-19 var det tillbaka till den dansen och fortsätta öva och köra igenom hela dansen. Nu är jag bara hemma för lite mat, klockan 22 ska jag vara tillbaka igen och dansa en timme till. Och så är det insatt tid imorgon.


Får ju inte glömma dansen på lördag, den vi ska visa upp på soltorget. Fast det är ju för danskursen. Försökte mig på den idag, öva lite.. men jag fastna och kom inte på alla stegen. Jobbigt, men det kommer gå bra tror jag.

Av Erica - 21 april 2009 20:36

Just hemkommen från en mycket lång eftermiddag med dans. Klockan 16 möttes vi vid pedagogiska verkstaden i 21 huset. Ingen av oss visste vad som väntade. Publik fick vi i alla fall. Liten till en början, och tur var väl det ;) Improvistation blev det för hela slanten och ett fint avslut med en liten fras. 45 minuter dans där för att få en halvtimmmes rast innan den "vanliga" dansen började. I två timmar körde vi stenhårt med dansen som vi ska uppträda med på lördag på soltorget. Så spännande, men skulle vilja träna lite mer. En dag till innan i alla fall. Men så blir det inte. Det går som dte går och det kommer gå hur bra som helst.


Imorgon blir det teater, fick ett sms om att vi skulle hålla på från 17-24. Tjohoo vad härligt ;P Roligt ska det bli så klart. Men jag är trött idag i kroppen, så undrar hur det bli efter morgondagen då. Jisses :)

Tid

Av Erica - 19 april 2009 19:36

Nu är det sista veckan som Rocky horror går. Jag vill gå och se den en gång till. Men vet inte hur jag ska få tid till det. Har massor att göra till veckan. Varför kommer allt på en och samma gång? Hmm ja jag kanske inte får se den igen helt enkelt. Fast, jo på fredag har ajg nog en kväll ledigt. Hoppas bara det finns plats, annars är det kört.


Det ska i alla fall bli en spännande vecka. På tisdag är det dans. Onsdag blir det teater och jag ska då lära mig en ny dans. Om vi hinner och på torsdag kommer jag antagligen vara på teatern igen, dansa lite mera :D På lördag är det dansexpo i karlstad där jag ska vara med. Så det blir en vecka fylld av dans helt enkelt.

Av Erica - 15 april 2009 15:24

För mig är det alltid uppskattat att få brev i postlådan. Jag tycker inte alls om när det är helt tomt och istället har en massa tråkiga e-mail. Okey räkningar är väl inte så där himlans kul att få. Men igår välkomnade jag dem. Alla räkningar, reklam och annat var den bästa typen igår. För mitt ibland allt detta låg ett fint litet kort med tulpaner på. Åh vad fint tänkte jag när jag såg det. Jag har fått en påsk hälsning, vad trevligt. Men icke då, jag vände på detta "fina" kort och satte nästan tungan i halsen samtidigt som hjärtat slutade slå. Denna lilla hälsning med fina kortet var från TANDLÄKAREN!!! Helvete, helvete, helvete... Av alla onda ting. Jaja han är bra "min" tandläkare och han typ känner mig. Han vet att jag är omänskligt rädd. Han vet att det finns en liten risk att jag smäller ihop käkarna om jag blir rädd (fingrar i min eller inte). Han vet vem jag är. Hoppas jag! Men jag vill inte inte. Nu har jag ont i magen och ändå är det över en månad kvar. Kunde jag inte fått kortet dagen innan. Nu kommer jag gå med nerver på helspänn tills dagen är inne. Dagen då jag återigen måste gå till tandläkaren. Eller så gör jag som jag alltid gör, avbokar. Nej det får jag inte!


Det är sol och varmt idag.

Lov

Av Erica - 14 april 2009 23:10

Idag var det en tisdagskväll utan dans. Kändes lite tomt, så jag sms:ade Maria och undrade om hon kanske hade lust med lite styrketräning och de hade hon så klart. Så klockan 20.10 tog vi bussen till gymmet.


Det var inte mycket folk där. Det tycker jag om, blir härligt lugnt då. Dessvärre lite för lugnt eftersom jag efter halva tiden började gäspa och inte längre brydde mig om vad jag gjorde. Men fick ta i på vägen till bussen, för då var vi sent ute och blev tvungna att springa. Jobbigt! Men vi hann med bussen som tur var.


Nu ska jag lägga mig, är trött nu.. Imorgon ska jag upp tidigt..

Ovido - Quiz & Flashcards