Alla inlägg under oktober 2009

Av Erica - 29 oktober 2009 20:59

Helt j*vla f****** underbart att äntligen vara klar med examensarbetet! Jag trodde det inte, jag trodde inte jag skulle klara det. Tänk det var inte längesen jag svor och spotta åt detta helvete och nu är det över. Bara några talfel att räta till ett slarvfel på litteraturförteckningen och sen är det bara att lämna in det igen för bedömning. Det känns så overkligt. Opponeringen gick också bra, jag var nervös innan och trodde inte jag skulle ha något att säga, men det flöt på hur lätt som helst. Okej, nervös var jag hela tiden typ, men det gick bra och jag fick mitt sagt. Åh vad skönt det känns!


Nu ska jag slappa, lyssna på musik och bara njuta!



Av Erica - 27 oktober 2009 06:56

Kunde inte sova så fick gå upp. Trött i ögonen men inte i kroppen. Nåja, lika bra att komma upp och göra något vettigt av dagen :)


Igår var jag också upp tidigt. Mötte Maria klockan 8 och så sprang vi en runda. Sen åt vi frukost ihop hemma hos henne som följdes av flumdans ;P Dagen var ju egentligen menad som en pluggdag, därför fann vi så klart alla konstiga små omvägar förbi det. Det blev en springrunda till och sen gick jag hem för dusch. Klockan 15 möttes vi igen och vi for ner till stan. Jag hade tid hos optiker och Maria ville inte plugga så en sväng till stan var perfekt för henne då :)

Blev så klart plugg också, när vi kom hem från stan så blev det en massa läsandes. faktiskt ;)


Resultatet hos optikern blev att min syn har återigen blivit sämre, inte bra. Men nu har jag rätt styrka på linserna och jag kommer att se bättre igen :) Nej, dags för kaffe och smörgås. Ha de´

Av Erica - 23 oktober 2009 11:34

Så där då var månadens räkningar betalda igen. Alltid lika roligt :P Ska snart göra mig iordning för att ta mig ner till staden och gå till optikern. Måste ha linser, ännu en utgift..ÅH VAD ROLIGT! ha


Det är fredag och jag ska en lugn helg! Fan vad härligt! 

Av Erica - 22 oktober 2009 18:37

Har varit uppe sen 7 och är sååå trött. Jag ville inget hellre än stanna i sängen och soooova. Men upp kom jag och iväg till uni. kom jag också. Examensarbetet är klart och inlämnat! Åh vad skönt det känns då!! Opponering kvar och sånt, men ändå, typ nästan klart iaf :D När jag kom hem var det dags för tvätt, så medan maskiner gick så passade jag på att städa i mitt hem och omorganisera min garderob, nöjd!


Träningsvärk har jag och är väldigt trött i kroppen. Igår på idrotten var det styrka och koordination på schemat. Så det blev en styrkebana och det var sjukt jobbigt. Efter halva tiden blev det byta av aktivitet, nämligen till dans. Längtat som attans efter dans så jag såg fram emot det. Men det var inte min typ av dans alls. Fast det var skoj ändå. Linedance, salsa och bugg. Okej, bugg är inte kul. Det finns en anledning till att jag inte dansar bugg, någonsin. Har nog aldrig kollat på mina fötter så mycket. haha fast alla var vi lika som tur var.


Nu ska jag kolla på film och bara njuta av livet!

IG

Av Erica - 20 oktober 2009 13:48

i engelska ger jag mig själv. Jisses, hur svårt kan det vara att skriva ett litet stycke på engelska. Får väl ta emot en massa skratt imorgon. Nåja, nu är det gjort och inskickat. Håller alla tummar på att det är ett bra arbete. Jag är inte helt nöjd, men vet inte hur jag skulle kunnat gjort det bättre. Så jag får väl ta det som det är, eller nått.


Ska fixa lunch nu. Spagetti och kantarellsås. Mums!

Av Erica - 19 oktober 2009 20:48

Så har det varit en idrottslektion igen, idag skulle vi lära oss lära ut basket och vollyboll. Basket är verkligen underbart roligt. Skulle kunna spela det hela tiden. Beroendeframkallande till max, stannade kvar i gympahallen på rasten för att spela lite till, inte själv så klart ;P


Efter basket, vann samtliga matcher måste jag tillägga OCH var enda som fick 0 på leken pricken (det är bäst, man ska inga prickar ha nämligen), var det dags för vollyboll och det är inte riktigt min grej. Det var roligt, men smärtsamt i handleder och händer. Vann  inte lika många matcher denna gång, men man kan väl inte vinna allt ;)


Nu känner jag mig helt slut i kroppen, har verkligen gett allt. Kommer nog snart stupa i säng... ååh vad skönt det låter!!!

Av Erica - 16 oktober 2009 13:04

Planen var idag att gå klockan 5, då skulle jag hinna allt viktigt, som kaffe och smörgås :) men jag var smart igår och ställde klockan på 6! istället för 5. Smartskalle! Lyckades på något vis vakna 5.40 Hann inte med kaffe, men klarade mig ändå. Drog på mig träningskläder och en varm tröja och gick ut i mörkret för att cykla och möta Maria. Möttes av en underlig och underbar syn. Nämligen snö!! Det snöade, tyvärr var det blötsnö och stannade inte kvar på marken, men ändå :D Upp igen för att dra på mig regnstället.


Träningen var rätt seg, men det var skönt att vara tillbaka. Efteråt blev Maria med hem för frukost och kaffe. Sen plugg! Okej först blev det massa prat, men sen plugg. Nästan klar med examensarbetet nu. Ska fixa det sista lite senare. Orkar inte nu. Istället tänkte jag ge mig på en lektionsplanering som ska vara gjord till vecka 45 i idrotten.



oj

Av Erica - 15 oktober 2009 20:30

Igår var det bollek tillsammans med studenter som läser till idrottslärare. Finns så mycket att säga om den lektionen tillsammans med dessa mnänniskor, men det orkar jag inte med. Kan i alla fall säga att de verkade tro att de var bättre än oss från indrottsdidaktiken. Men vi körde på och hade kul. Fast det var nog den drygaste lektionen hittills, tyvärr. Men det var ändå lite kul, mot slutet i alla fall. På måndag ska det bli roligare, då är det bara vår kurs och vi ska ha basket och vollyboll :D Skoj!


Igår kväll och idag har det varit mys.. Glad och lite nervös.. Spännande och lite orolig.. Lycklig och spänd.. ja känslor på känslor och de slåss mot varandra helt enkelt.


Imorgon ska allt det glömmas (för en stund), för nu mår min kropp bra efter bett, infektion och penicillinallergi, så det ska bli styrketräning. Åh vad längesen det var och jag har längtat som f*n efter det!!

Ovido - Quiz & Flashcards