Alla inlägg under oktober 2008

Av Erica - 31 oktober 2008 19:38

Nightwish-Sahara


Äntligen har fredagen kommit. Tema bordell drar igång! Jag är klar, tror jag. Ser ut som en perfekt bordellmamma. Haha eller inte.. Död ser jag ut att vara i alla fall :P


Snart kommer alla och vi kan dra igång!!!!


Jag verkligen älskar halloween. En anledning att få klä ut sig :D

Av Erica - 30 oktober 2008 21:42

Guns n roses-November rain


Idag var det föreläsning. 9.30-16 Jag minns ingenting. Det är ju löjligt egentligen. Att ha varit på en föreläsning så länge och inte ha fått ett jävla dugg utav det. Ville gärna gå vid 14 tiden, men Petra fick mig att stanna. Hon lyckades få mig att tänka på att om jag skulle ha gått hem så skulle jag fått dåligt samvete, eftersom det faktiskt var en obligatorisk föreläsning. Så jag stannade. Mitt i allt ringer min mobil! Pappa som bestämmer sig för att ringa. Så lite roligt blev det mitt i allt tråkiga.


Sen gick det i snabb fart hem. Blev mat, byte av kläder och bättra på sminket. vid 17.30 kom mamma och pappa. Idag var det ju match för bövelen!! Färjestad mot Djurgården! Jag var så klart grymt taggad.


Det var jätte roligt att vara där och kolla på match live :) Värsta är att jag blir så exalterad när det kommer till sport. Så jag skrek, höll för munnen, ibland ögonen, applådera och skrek lite mer. Pappa bara skratta. Mamma satt på min andra sida och skrek hon med. Nu är det så att vi hejar på olika lag. Jag Dif, föräldrar Fbk. Så det blev ett jubel från vardera sida och från mig ett skrikande NEEEJ! Fruktansvärt roligt..


Eftersom jag är värdens bästa hockeyspelare, från läktaren. Så blev det mycket Men vad gör ni? där var ju ingen av era spelare! Puckon! Men kör! Haha Bambi på hal is.. osv.  Ja ni hör, sitt inte brevid mig helt enkelt.


Blev en straff också, fbk fick den. Det roliga var att han glömde det viktigaste, pucken. Haha inget mål där inte :P


Detta var min present till min käre far, som fyller år på måndag. Och jag tror han var nöjd över presenten :D


Notis:

Ja okej, mitt älskade Djurgården vann inte (2-1). Men vad gör det, det är ju bara sport....eller?!

Av Erica - 29 oktober 2008 17:03

Film-Sleepers


Japp idag hade jag bestämt mig. Idag blev det till att städa. Fixade alla filmer och böcker så de stod snyggt. Blev ju lite rörigt efter möbleringen. I alla fall så fortsatte jag med att städa garderoben, sedan "dränkte" jag alla mina växter och gav dem gödning. Så antingen mår de jätte bra nu, eller så stendör de ;P


Åkte sedan ner till stan med Petra. In på partay för att fixa det sista inför festen på fredag. Började hagla och regna som fan när vi skulle hem :( blött och jävligt blev det..


Snart ska jag iväg på teater. Så ha det gött!

hmm

Av Erica - 28 oktober 2008 18:50

Within Temptation-Pale


Alltså, ja jag slappa till. Ingen träning helt enkelt. Blev sittandes i min soffa och kände att fan vad skönt det är med en soffa! Så istället blir jag kvar hemma och bara mår gött. Tända ljus, rökelse och kolla på dumburken. Att jag missar en träningsdag gör inget, man måste ju faktiskt vila någon dag imellan också ;-P

Av Erica - 28 oktober 2008 16:12

Tv:Simpsons


Imorse kom en gubbe för att fixa min tvättmaskin. Jag stod i bra linne och trosor och hade vax på händerna och håret stod åt alla härliga håll när han ringde på dörren. Hittade snappt ett par byxor och öppna dörren. Fast han tittade bara, sen gick han. Skulle fixa det lite senare.


Sen var det skola. Så tråkig lektion, minns inte ens vad den handlade om. Allt jag minns är att jag och Petra satt längst bak och viskade om hallowen festen vi ska ha på fredag. Vi viska, men tydligen så hördes vi. Men ingen sa något. Alla tyckte nog att vårat samtal var roligare ;P


Ikväll blir det träning igen. Ska bli skönt. Behövs något som piggar upp i höstmörkret. Älskar hösten, men även jag blir lite trött när det ofta regnar, blåser och mörkret kommer redan vid 17-tiden.


Temat på hallween festen är; Bordell!!!

Av Erica - 26 oktober 2008 17:14

Samma film som förut :)


Idag vaknade jag tidigt. Jag var trött och ahde lite ont i huudet. Det var riktigt jobbigt att vakna helt enkelt. Men efter många timmar tog jag mig upp. Då blev det till att diska och städa. Hade ju tänkt att ha en städdag igår. Men det blev ju inte som jag hade tänkt mig alls. Så det var bara till att ta sig i kragen och börja.


Vid 14-tiden kom mamma och pappa. De lämnade en soffa till mig :D Vilket innebar ommöblering :D De klagade hela tiden typ. Men åååh vad grejer du har. Nu måste du slänga bort lite grejer. Herregud, hur får du plats med allt? Fast jag tycker om alla mina saker. De är fina och passar mig perfekt. Så efter ett tag gav de sig :) Men jösses vad jobbigt det var och ja,jag har allt väldigt mycket grejer.


Nu är min lägenhet supernajs!

Av Erica - 26 oktober 2008 17:05

Film-Die hard 4


Igår var jag på bervik. Skulle bara hämta biljetterna till hockymatchen jag o mina föräldrar ska gå på. Men stannade längre eftersom Maria kom dit också. Så vi gick runt lite och sedan handlade vi mat. Sen hem till mig. Jag fixade iordning strömming och potatis. Jätte gött!! Vi drack vin och jag fixade mig för utgång. När jag var klar bar det iväg hem till Maria.


Blev alltså en spontanfest, typ. Jag skicka sms till Petra så hon kom och Erika också. Efter myckt vin drog vi ner till stan. Jag trampade snett och har nu ont i foten :( Men som tur var kände jag inget igår :) Jag vet inte när Petra och Erika försvann. Tror de inte ville med in på koriander. Men jag bara gick, utan att ens fatta att de gick åt ett annat håll.


Inne på koriander träffade jag en dryg kille som jag bara ville slå till. På dansgolvet var alla tråkiga och musiken sög. Nåja, jag ville bara dansa och det gjorde jag :D


På bussen hem träffade jag en trevlig kille, som jag började kalla "mannen med silverskorna". Hans kompis var också trevlig.. eller ja, inte först, men han blev trevlig. Jag snacka med brytning till honom, på finska. Vet inte varför, men just då var det väldigt roligt.


Oj oj, finns så mycket att berätta om, men orkar inte tänka på det just nu ändå..

Av Erica - 24 oktober 2008 20:30

Avantasia-Farwell


Hitta en snyggare kille än Tobias Sammet!! Drömmer mig bort...

Ovido - Quiz & Flashcards