Alla inlägg under augusti 2009

Av Erica - 31 augusti 2009 10:59

Varför är det så mycket roligare att städa och plocka i hemmet när man egentligen ska plugga? Varför känns det som om jag måste läsa ALLA mina träningstidningar och börja träna istället för att sätta mig ner och läsa böcker som kan vara bra att läsa inför ex.arbetet? Varför tänker jag på disken när jag borde tänka på frågeställning? Varför jamar min katt nu? Haha sluta fråga och börja göra!!!!


Missemjau vankar runt och är lika orolig som matte ;P Nej lugna ner mig och gosa med lilla Trollis är nog en bra idé. ska bara diska först och dammsuga igen...

hmm

Av Erica - 25 augusti 2009 21:14

Ja då var huvudvärks-frågan avklarad. Tandvärk helt enkelt. Inte lite tandvärk utan MYCKET. Fy fan vad ont jag har haft idag. Envis som jag är så vägrade jag ringa om tid, istället gick jag en hel dag och hade ont. Visste ju exakt vad som vänta mig-rotfyllning :( Så istället knapra jag alevdon, som inte hjälpte ett jävla dugg! Kallt vatten däremot hjälpte underbart bra. en stund.. Klockan 17 höll jag på att svimma av smärta, så det var bara att ge upp och ringa efter en akut tid. Jag har världens bästa tandläkare som kunde ta emot mig efter stängning :D


Tanden var härligt inflammerad så det blev till att fixa snabbt. Jag "råkade" butta på honom när han gav mig bedövning. Så han fick avbryta, vänta och göra om. Sen när det var riktigt hemskt sjöng jag lite, det var faktiskt mycket lugnande för mig, för de andra i rummet vet jag dock inte ;P Men blev ju bara nynnande egentligen, inte mycket man kan sjunga med massa grejs i munnen. Ska tillbaka om en månad typ och fixa klart allt. eller allt, bara ta bort fyllning, kolla och täppa igen. Fort ska det gå!


Lustigt hur det kan vara. Jag har på grund av min skräck inte klarat av att gå till tandläkaren på 7 eller 8 år, sen jag äntligen fick mod till mig och gå så tycker jag är där hur ofta som helst. Tar igen åren jag inte varit där kanske ;) Men nu ska denna tanden inte krångla något mer, så det så!

Av Erica - 24 augusti 2009 19:15

Japp huvudvärken håller i sig, har ont i nacken också. Hmm börjar mistänka att det hör ihop ;P Nåja, vad kan detta bero på? Jag har en teori om att det helt enkelt är så att min syn försämrats igen. ELLER så har jag fått en onödig stress inför ex.arbetet Ska kolla ögonen snart som tur är, så kanske det löser sig.


Evelina- jag bestämde träff med handledare förra veckan för att komma igång. Tyvärr hjälpte det inte mycket, hoppas torsdag kommer bli en matnyttig dag. Vet ju inte ens vad jag ska skriva om, inte helt o hållet iaf :S

Av Erica - 24 augusti 2009 09:30

Klockan 5.55 ringde klockan och det var dags att stiga upp. Japp jag har äntligen förlorat allt vett ;) Nej jag var upp för att tvätta och tänkte, ja varför inte göra det så tidigt som möjligt! Usch vad trött jag var. Det gjorde ont i ögonen. Men upp kom jag! Nu har jag tvättat klart och hängt in allt. Har även hinnit med att göra klart alla sommaruppgifter, betalat räkningar och städat lite. Så nu blir det till att tänka på examensarbete. Har fastnat i tankarna där, så som tur är så ska jag träffa handledaren idag så han kanske kan hjälpa mig att komma igång :)


Näpp nu ska jag fortsätta här, kanske iväg och träna lite. Passa på medans hurtigheten varar :D

ont

Av Erica - 22 augusti 2009 16:11

Idag fick jag ont i huvudet, vaknade inte med det, utan det kom smygande lite som migrän. Det gör verkligen ont och gör mig så illamående. Inge rolig dag alls :( så mitt sätt att roa mig är att kolla på MTV och där är det någon sort realitysåpa (som alltid). From G to Gents heter den. Och ja vad kan man säga om denna otrolgit konstiga tvshow? Haha ganster-grabbar som ska bli gentlemen, o de tror alla att de är värsta coolingarna.. Ja jösses de är tötningare än det låter. Jisses vuxna män med kepsar bakofram, guldtänder och springer runt och hotar varandra på de mest dummaste sätt. Vem vill ha en kille som går runt och hotar alla vid minsta motgång? Allvarligt! Skvallrar gör de också.. billigt nöje vid huvudvärk ;P



Av Erica - 16 augusti 2009 21:21

Ja det här med att blogga har jag nästan lagt ner. Massor händer i mitt liv nu och allt är spännande och underbart. Men blogga har jag nästan lagt bakom mig. Kanske kommer lusten tillbaka, kanske inte.

Av Erica - 6 augusti 2009 21:22

Idag har jag - lärt mig ännu mera på dansen, blev aningen snurrig av den. Men det får jag försöka träna bort. Och jag har -  skissat och blivit irriterad, skaffat hänglås och sedan ställt undan det "onödiga" i förrådet, planterat, solat och badat och nu ska jag njuta av tillvaron igen. Har bestämt mig för en ensam kväll, bara slappa och lyssna på musik. Imorgon är en ny dag och då ska jag tvätta, städa gamla lägenheten och kanske göra iordning min garderob här hemma. Men blir det sol så ska jag nog istället passa på och sola och bada, eller åka inlines ;P Massor att hinna med...

Av Erica - 5 augusti 2009 18:55

Dans varje dag, nytt tränings program, inlines så fort vädret tillåter. Film, mys, läsa, lycka.... Allt är bara underbart!!



Ovido - Quiz & Flashcards