Alla inlägg under juni 2009

Av Erica - 30 juni 2009 20:54

Idag har det blivit stranden hela dagen och det har varit fantastiskt. Solat och badat och inte har jag blivit röd som en kräfta heller, utan brun :D Inte ofta det händer så jag är ordentligt nöjd. Hoppas att det blir fint väder så att det blir en lika bra dag imorgon.


Min allergi har lagt sig idag, det går ju som vanligt upp och ner. Nu hoppas jag att den gått ner och stannar där. Orkar inte med mer allergi nu. Lite är lugnt, men inte mer.



arg

Av Erica - 29 juni 2009 10:47

Jag är arg!! Jag hostar bara och det gör ont, torr i halsen och slemmig, näsan är tät, och andningen är tung. Har städat hela lägenheten för att få bort all pollenskit, men det hjälpte fan inget. Frustrerad, arg och ledsen.

Av Erica - 29 juni 2009 07:41

Så varmt och jag kan inte ha föntren öppna, det är hemskt, det går inte att sova då. Har hela natten legat och vänt och vritt mig, hostat svettats, och funderat på om jag borde gått upp. Men orkade inte, somna till några timmar bara för att vakna igen och upprepa samma procedur. Blev tvungen att öppna fönstren men det gjorde ju ingen större skillnad. Somna till igen i alla fall och drömde oroligt. Kan det bero på kortiosonen också tro? Jag fick ju en hög dos igår..


Har tagit all medicin nu i alla fall och andas lätt och skönt, underbart. Hostar gör jag än, men inte så farligt, har snygg röst nu kan jag lova ;)



Av Erica - 28 juni 2009 16:49

Ja i flera dagar har jag ju känt av pollen, alltså gräs, att det gjort det svårt för mig att andas, tät näsa och mycket hostande. Idag gick det ett steg längre. Jag skulle bara gå på toaletten när allt började snurra och bröstet och halsen blev tjock eller mer tät och så fick jag ingen luft. Det var fruktansvärt, jag kunde inte andas och fick så klart mitt i detta lite panik. Som tur var lyckades jag ganska snabbt lugna ner mig och kunde andas igen, tungt som när man sprungit en mil typ. Det var så hemskt och läskigt. Ringde jouren som ville koppla till 112, men jag ville inte. Så jag fick en akuttid iaf till en vårdcentral. Fick tag i Maria, behövde ju sällskap i fall något skulle hända och så åkte vi ner till stan. Fast först en dusch och smink. Vad tänkte jag då??


Kom till vårdcentralen iaf och fick komma in på en gång. Inhalator och kortison som gjorde mig så skakig i hela kroppen att det inte gick att kontrollera. Så nu har jag inhalator som jag ska ta varje dag. kul värre... eller inte. En hemsk förmiddag blev det men slutade bra. Har nu suttit i skuggan och bara pratat och druckit kaffe och njutit av livet. Medicinerna verkade till slut och skakningarna har lagt ner sig. Nu är jag trött och hungrig. Blir nog en tidig kväll... Lite för mycket spänning för en dag ;)

Av Erica - 28 juni 2009 09:41

Så var det söndag igen då och solen skiner underbart där ute. Jag sitter inne med seriösa pollenproblem, gräs, usch för det, mina mediciner hjälper inte ett smack. Jag kan inte andas utan att hosta och att ta ett djupt andetag det kan jag bara glömma. Men imorgon är det måndag och då kanske jag kan få nya tabletter. 


Denna helgen skulle det varit party för min del, men så blev det inte. I fredags var det fest och harrys, men istället blev detshopping på stan, middag på Mongolian och sedan vin och jordgubbar på en filt på norrstrand. Det var verkligen helt underbart. Tänkte åka in till staden men så blev klockan 23, bara så där. Så istället blev det en cykeltur hem för att sova.


Igår blev jag väckt av klockan vid 7.30 Klockan 9.20 for jag och maria till inre hamn för att ta båtbussen ut till Tynäs. Det var helt fantastiskt. Sol och bad hela dagen. Och inte så bränd blev jag heller, lite på ryggen men inget farligt. 15.20 gick båten hemmåt igen. Då blev det ilfart hem på cykeln, eller så fort det gick för vi var helt slut. I alla fall så hann jag duscha och knappt svälja maten förrän bussen till stan gick, dags för teater nämlignen. Fick höra att det var sista spelet och jag ville verkligen se den. Så jag fick skippa festen då. Men otroligt skönt att ha en nykter helg.


Marcel Proust du vet, så hette teatern jag gick på och den var bra. Väckte känslor och tankar, värda att tänka på.

Av Erica - 25 juni 2009 19:37

Var och åkte inlines igår igen och jag börjar bli bättre, lite iaf. Att åka själv är inte så roligt, men det går. Som tur var mötte jag upp Maria rätt så snabbt :D Så vi båda kunde åka runt och se snygga ut och lite vinglandes. När vi åkt lite över en timme så blev det dags för ett bad. Fantastiskt skönt i vattnet måste jag säga!! Årets första dopp avklarat! Otroligt sent i år, men bättre sent än aldrig ;)

Av Erica - 24 juni 2009 17:32

I går kväll var jag och N iväg och kollade på bio. Drag me to hell hette den och den var bra. Läskig på ett riktigt behagligt sätt.. Jag hoppade faktiskt till flera gånger och fick tag i en arm. Som tur var blev det aldrig så att jag grappa tag i en främlings arm, då hade det blivit lite pinsamt. Jag var inte heller ensam om att bli lite skrämd några gånger, en skrek (något jag aldrig kommer förstå varför folk gör i en biosalon) andra hade små kommentarer för sig (kan vara väldigt irriterande) och en del hoppade till. Underbart!


Har ni tid över och är skräckfilms älskare så ska ni helt klart se denna film!!

Av Erica - 22 juni 2009 19:59

Igår vaknade jag med huvudvärk klockan 9 på morgonen. Fast jag var mycket pigg och gick upp. Tog en alvedon och drack lite vatten. Sen var det full fart på mig, trodde jag inte. var iväg på stan och åt sushi med Niklas och så solade vi lite. Lite trött var jag men inte så farligt. Tills jag kom hem, då satte jag mig ner och då var det kört. Jag satt resten av dagen och bara kollade på tv :P


Idag var det bara 2 timmar på universitetet. Sen resten av dagen blev det liggandets på gräset i solen. Så underbart skönt, lite röd och fin är jag nu. Men det är det värt :D


Middag på gräset också.. Sommaren är helt underbar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards