Alla inlägg under september 2008

Av Erica - 30 september 2008 20:29

Nickelback-Rockstar


Nu har jag käkat en kantarellomelett, var väldigt hungrig efter dansen idag. Var riktigt jobbigt idag, mest för att jag missade förra gången. Men aldrig trodde jag att jag skulle kunna vara så dålig som jag var idag. Jisses, hängde inte med alls. Men som vanligt så hade jag super kul ändå. Smidig som en flodhäst och vig som ett kylskåp det var jag idag det!! :D

Av Erica - 30 september 2008 15:19

Tv:Christine


Idag gjorde jag min favorit rätt, efter sushi. Nämligen potatisgratäng med fetaost och spenat. Det är så otroligt gött. Gjorde en sallad till också, blev över så jag har imorgon också :D


Nu ska jag slappa en stund, för sen är det ju äntligen dags för DANS!!!



Av Erica - 29 september 2008 21:38

Avantasia-The tower


Efter skolan åkte jag och Maria in till staden för att kolla affärer. Jag skulle inget ha, bara vara en shoppingvän typ. Hittade ett ansiktsvatten jag ska prova i alla fall, förhoppningsvis bra för min hy.


Vid 17.30 kom Kikki och hon och jag gick på bio. Maria blev inte med, hon skulle på yoga. Toka ;P

 Vi kollade på Tropic thunder och den rekomenderar jag alla till att se. Så otroligt rolig.


Nu ska jag förbereda mig inför imorgon. Ska nämligen ha redovisning då.

Av Erica - 29 september 2008 21:30

Avantasia-Twisted mind


Idag var det skola igen. Skulle ha läst en bok till idag, men den har inte funnits på biblioteket så jag har inte haft någon chans att läsa den. Men det gjorde inget. Så denna gången klarade jag mig igenom utan att läsa litteraturen. Hoppas bara boken kommer till rätta, skulle faktiskt vilja läsa den.


Var i nya byggnaden idag och när jag och studiegruppen satt i kafeterian där kom lokal tv dit. De filma och hade sig. Efter ett tag beslutade vi i alla fall att byta plats, till något mer tyst och avskilt. Så vi kom högt upp på byggget och långt bort från allt typ. Men efter ett tag så kom lokaltv dit och filmade också, vad är oddsen för det :P Hoppas bara jag inte vart med, kanske inte fastnade på bild ;)

Av Erica - 27 september 2008 21:24

Avantasia-Farwell


Lördag=med kalas! Lilla Alex blir ju 10 år på måndag, så idag blev hon så klart firad av släkt. Mumsig tårta serverades det och jag hann ta kort på den innan alla högg in.


Busade med sötisen Mathias också så klart, eller så var det han som busade med mig. Fick många roliga kort. Har bara inte haft tid att lägga in dem på datorn än. Blev även många fina på hästarna. Om du vill ha syster är det bara att fråga.

Av Erica - 27 september 2008 13:05

Har ju blivit utmanad av syrran. Och jag utmanar andra tillbaka :P 


Vilken mat äter du ofta?

Sushi!!


När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?

Sitter gärna kvar jag, eller går iväg och hittar på något annat


Var sitter du helst när du bloggar?

på sängen


Köper du ofta Triss?

nej

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

USA


Vilken TV-kanal tittar du på mest?

Det är nog femman skulle jag tro. Vänner där varje dag :D


Och vilka ska jag utmana då?

Petra

Moa

Evelina

Av Erica - 26 september 2008 21:16

Åkte iväg till åmål, för i säffle var det marknad och för att syrrans tös fyllde tio år. Men på fredagen var det marknad som gällde. Jag och mamma gick gata upp och gata ner. Pappa hade vi dumpad av i stugan, så han fick jobba lite istället. Jag hittade lite smått och gott i alla fall på marknaden. Mamma också, så klart :D


Vid 16 hämtade vi upp pappa för att åka hem igen. Pappa hade gått en stund i skogen och plockat kantareller åt mig, han är allt bra snäll han :D Så nu kan jag göra kantarellomelett, som jag älskar.


Efter att jag rensat svampen och pappa fixat resten, så frågade han om vi inte skulle ta en tur till marknaden igen! Jo men visst, jag tycker det är superskoj att gå på marknader. Så vi skuttade in i bilen igen och åkte iväg. Köpte inget den gången.. Sista vi gjorde innan hemfärd var att gå in på kappahl, jag och mamma. Vi var där inne och strosa när ljuset slockna och musiken stängdes av. Tjoflöjt, då blev det dags att ropa på personalen som var på väg att stänga ner grindarna på affären. Ut kom vi, men hann inte köpa det vi skulle (förmodligen lika bra).

Av Erica - 25 september 2008 20:32

Stora test dagen idag tror jag. I alla fall så såg jag på expressen att de hade ett test; Har du barnfobi? Som blivande lärare måste jag ju testa och se vart jag ligger. Och så här blev resultatet :


Någon stor barnvän är du inte, men barnfobi lider du inte av. Du kan föra dig i dagismiljöer utan panikattacker och du kan umgås relativt avslappnat med barn. Men det är skönt när de går hem.


Men på riktigt frågorna var dumma och alternativen likaså. Så jag är inte så orolig, men komiskt var det :P

Ovido - Quiz & Flashcards