Alla inlägg under december 2008

Av Erica - 31 december 2008 09:14

Evanescence-Hel skivan rullar på


Så har ett år kommit och gått. Wow vad fort det har gått. Det är ju inte klokt. När jag tänker tillbaka så har det varit ett händelserikt år och jag har verkligen utvecklats. Haha eller nått sånt. Jag är inte den jag var, det känner jag. Här är några saker som förändrat mitt liv;


Jag slutade snusa. Och det var det värsta två veckorna av mitt liv. Fy fan för det. Aldrig mer nikotionberoende. Men det gick, trots skakig kropp, snurrigt huvud och ett förjävligt humör. Samtidigt som detta så kände jag att jag förlorade Patrik mer och mer. Istället blev det mera skoj och härj :D


Åkte ju och upptäckte Mattilla. Åh vad jag vill tillbaka. Skrik och skoj i backen. Vill åka pulka, ramla i knädjup snö och ha hinderbana i snön igen!


Jag vågade gå till tandläkaren!!! Det största av det största! Fy fan vad rädd jag var. Det började redan när jag skulle ringa. Jag grät och skakade. Fast hitta ju en bra tanläkare. Men fasen vad jag skakade :( Jag klarade det! och blev tvungen att gå dit igen. Klarade det då med :) En psykolog ringde i samma veva, hon ville att jag skulle komma in och prata om min skräck. Det ville inte jag!


Patrik lämnade mig, utan ett ord. Jag grät för första gången över en kille. Aldrig mer sa jag åt det och förändrade min inställning till allt. Började springa och träna.


Fick ett nytt jobb på ett äldreboende. Haft en super rolig sommar. Lyckades vara ledig under den finaste och varmaste veckan :D


Vågade rida och gå ut i hage och hämta hästar. Jisses!


Börajde på teaterkurs och dans, jazz och modernt. I dansen blev det uppvisning på sandgrund, Eldkonst. Gick hur bra som helst och var så roligt :D


Fester! Jädrar vilka roliga fester jag har varit med om detta året. Stockholm och crazy nights! Åkte även till mitt älskade Örebro och kände en stor längtan till att flytta tillbaka. Blivit blond, sen chock rosa och blond igen.


Störst av allt, jag gick på min första audition. En musikal ;P Jag vågade, helt otroligt :D


Ja detta är lite av det som hänt under det år som gått. Så nu väntar ett 2009 bakom dörren. Undrar vad som tänkt hända då. Jag väntar med spänning och nyfikenhet. GOTT NYTT ÅR!! till er alla

Av Erica - 29 december 2008 22:17

Hammerfall-Let the hammer fall


Ja just det. Idag fick jag ju igång min kamera igen, efter många om och men. Den krånglar ju ibland med mig och vägrar starta. Fattar inte varför :S I alla fall, idag satte jag in nya batterier. Ändå starta den inte. Jag blev aningen irriterad (arg) och slog den lite lätt (eller inte). Och poff, den gick igång!! Satt och kollade på korten i den. Från halloweenfesten, bordelltemat! And omg, jag såg verkligen ut..... Så roligt att ha de korten. Men Petra du har fortfarande lovat att skicka de du och Erika tog ;P

Av Erica - 29 december 2008 22:00

Se: Haj-filmer


Igår var jag trött, hade ju inte sovit något. Så det fick bli en film dag. Kollade på 12 days of terror. En verklighets baserad film om en vithaj. Riktigt bra faktiskt. Satte därefter i Jaws 1. Riktigt klassiker det :D Såg den för första gången när jag gick på lågstadiet, så var väl typ 8, 9 år. Mina vänner, som många andra, blev livrädda för hajar efter de sett den. Och många vågade inte heller bada, ens i sötvatten :S Jag därimot blev helt förälskad i dessa underbara djur. Hajar var allt jag läste om och jag målade hajar av alla arter. Jag pratade om hajar och om filmen med alla som orkade lyssna. Kärleken lever kvar än idag. Inte lika mycket prat om det dock. Men det är verkligen mitt absoluta favoritdjur. De är så vackra och spännande.


När jag kollade på Jaws så kände jag återigen den där längtan jag för så längesen kände. Längtan att få åka iväg och få träffa min favorithaj, vit hajen. Min största dröm är ju att få fridyka bland dem.


Tror det var 2001 då jag tatuerade in min vithaj på vänster bröst. Jag ritade den själv, från en bild ur en faktabok om hajar. Den första faktaboken jag läste faktiskt :) Den tatueringen är min största stolthet. Jag älskar den, och placeringen är perfekt. Den har allt jag vill, den står för det jag älskar och även för mig.


Andra favorit hajen är Rävhajen... får se om den får en plats på min kropp en dag också..

Av Erica - 28 december 2008 16:43

Nu var jag hemma i karlstad igen. Ganska skönt att få sitta i sin egna soffa och sova i egna sängen. Fast jag sov ju inte så bra inatt iofs. Kunde inte sova alls, bara typ en timme. Men vad gör det när man haft roligt under natten :D


Föräldrar var ju snälla och körde mig igår. Vi gick lite på bergvik och hälsade på hos min bror en sväng. När jag väl var hemma blev till att packa upp och tvätta kläder. När jag var klar kom Maria över på kaffe.


Helt plötsligt var det utgång som stod på schemat. Fattar inte hur det gick till men så blev det. Fixa hår, ta på andra kläder och bättra sminket. Sen gick vi till Maria så hon fick göra det samma. Kikki kom också efter ett tag :D


Harrys blev kvällens anhalt och där tycker jag inte det är så jätte roligt och inga roliga människor. Fast det blev kul. Vi bestämde innan vi gick ut att vi skulle göra något återkommande hela kvällen igenom. Vilket blev att vid varje ny låt skulle vi glatt skrika till varandra;

-Det är ju den här! Den är sååå bra!

 Hes idag ;)


Det var roligt hela kvällen och natten.

Av Erica - 25 december 2008 20:46

Dagen efter julafton, vad händer då..? Jo idag upptäcktes det att kaffebryggarn var trasig. Illa!!!  Hur ska man klara sig utan kaffe?! ;P Iofs så funka den väl, men den jäkeln läckte vatten, och det är inte så bra ju. Så det fick bli en tur ner till stan, jag och mamma. Tur hade vi, det fanns en kaffebryggare kvar. Ännu mer tur att den "gamla" (bara 8 månader) kaffebryggaren hade garanti, så det blev gratis :D Jag hittade så klart två filmer jag ville ha. Ovanligt ;P


Sen under eftermiddagen spelade jag och mamma yatzy och kort. Vi är båda otroligt dåliga förlorare och  jag fattar inte att vi inte slagit ihjäl varandra än. Men vi spelar på och har roligt. Och vi lär varandra många fina svordomar. Min personliga favorit är satanistjävlar. Något jag ofta säger när ilskan kommer fram.. Nåja, vi har roligt i alla fall.


Sen fick jag hjälpa pappa med video cameran. Det gick inte spela upp filmerna i datan, så jag ick frixa det. Gick så bra så. Jätte skoj att få sitta och kolla på alla filmerna med :D


Nu ska jag nog sätta mig och kolla på tv med föräldrar. Ha de!!!

Av Erica - 25 december 2008 19:57

och god fortsättning :)


Ja vad har hänt här under jul då?! Den 23 var jag, mamma och Lindha till mormor och morfar för att fira mormors födelsedag. Usch vad trist att fylla dagen före julafton, men inte mycket att göra åt :)


Julafton blev för första gången hemma hos föräldrar! Så härligt att slippa åka runt till alla. Så nu blev det lugnt och skönt faktiskt. Jag kollade på Ronja Rövardotter (favoriten nummer två av Astrid, etta är så klart Pippi), medan föräldrar lagade maten.


13.30 kom syster med familj. Så det blev julmat och matsup, så klart ;) Direkt efter maten började barnen tjata om att de ville öppna julklapparna. Haha precis som det ska vara. 15-åringen tror jag banne mig var värst :P När Kalle Anka och allt det roliga började blev det kaffe och risalamalta. Sen kom jultomten! Lillungen, som bara är 1½ år, tyckte det var riktigt spännande. Han kollade in tomten som attan, men var inte ett dugg rädd. Han vågade hämta sina paktet, men inte sitta i tomtens knä. Jag filmade lite då och då. Vid ett tillfälle backade jag in i granen, som klarade sig utmärkt :D ;P


Jag fick finaste julklappen!! Den kom från syrrans två äldsta sötisar. En ram där det var kort på dem två och under stod det FRIENDS. Så fint!! Har redan bestämt vart det ska sitta hemma :D Tack ni två!


Lillkillen fick helt klart fräckaste julklappen, en elmoppe :D Haha jädrans vad han åkte. Så söt och nöjd!! Att styra var inget för han, så det var till att springa efter och hjälpa till.


När Lindha med familj senare åkte hem blev det lugnt i stugan igen ;P Tills det lite senare på kvällen knackade på fönstret. Och vem var det, jo tomten!! Och inte en, utan två! De gick in och frågade efter sina två nissar som försvunnit. Den ena tomten sa ingenting. Utan gick bara omkring med käpp i ena näven, som han ofta slog med och kollade lite. När de sedan gick undrade vi vilka det var. Vi har verkligen ingen aning. Jag tror ju att han som inte sa något är någon vi känner. Vi kände inte igen rösten på han som pratade. Vi såg dem igen, då  var de på baksidan, på väg till någon annan.


Kanske var det riktiga tomten....

Av Erica - 23 december 2008 12:06

Man brukar ju säga; Hon/han är väldigt snäll, när hon/han sover! Det är något som inte stämmer så bra med mig. Jag är inte så snäll eller lugn. Utan snurrar åt alla håll och slår i saker, kastar täcke och kuddar (samt annat som kan ligga i sängen) och så pratar jag. Snarkar vet jag inte. Ibland går jag i sömnen också, men det är inte så ofta.


Igår morse var jag riktigt snurrig. Vaknade utav en smäll, något som ramlade på golvet. Jag vaknade och såg mig om. Och upptäckte då att jag lyckats hamna med huvudet på nattduksbordet, även med båda kuddarna. Smällen kom från lampan som en gång stod där. Jag somnade snabbt om (utan att flyta huvud och kuddar). Men vaknade en kort stund efteråt och gick istället upp.


Detta är inget ovanligt alltså. Jag kan vakna på alla möjliga sätt. Inte många som vill ligga brevid mig inte ;) Men det är sånt man får ta. Ibland är jag faktiskt rätt så lugn, både vaken och sovandes.


Av Erica - 22 december 2008 17:48

Här sitter jag med nymålade naglar och våfflat hår. Hur snygg som helst, ser ut lite som ett troll. Så kanske mer söt än snygg ;P


Julen är på väg, det märks och känns

Ovido - Quiz & Flashcards