Alla inlägg under september 2009

Av Erica - 30 september 2009 10:46

Så nu kan jag vara lugn igen, har nämligen ringt sjukrådgivningen. Helt normalt att det gör ont och även att det är rött runt omkring. Sjuksköterskan talade MYCKET tydligt om för mig att jag faktiskt blivit biten av en katt. Tack, visste jag inte:P och att det gör ont. Japp, det märker jag. Och att jag har svårt att röra på armen är inte heller något att oroa mig för. Vad bra! Det kommer att ta upp till 3 dygn innan det börjar lägga sig och upp till en vecka innan det blir någolunda bra. Okej. Men detta sa ingen till mig igår och det står ingenstans att det är på det här viset. Så då behöver jag fråga någon som vet. Så det så. Var tålmodig, men inte löjligt tålmodig med mig.


Det enda jag vet de sa till mig igår var att OM det blir värre, det röda sprider sig och om svullnaden blir värre så skulle jag komma tillbaka. Och om 4 dagar får jag ta bort plåstret och om det då fortfarande är rött ska jag tillbaka.


Idag är det förresten friluftsdag på schemat. Vi ska ha med matsäck, snöre, sittunderlägg och kniv. Hahaha tror ni jag kommer ta med mig kniv eller?! Jag verkar inte ha den bästa av veckan just nu så jag tänker verkligen inte utmana min tur och ha en kniv i min närhet ute i skogen. Jösses! Bygga vindskydd ska vi göra och så ska vi en och en förbereda en lek. Än så länge fint väder ute, hoppas det håller i sig :D

Av Erica - 30 september 2009 09:36

Att ha ett stort vitt sjukhusliknande plåster på handleden kan se mycket mystiskt ut. Men jag har det efter min kära katts bett. Och jag har ont, det är infekterat och jag har fått penicillin (stavas det så?). Inge kul i alla fall. Missade teater igår och kommer kanske missa lektionen idag. Fan fan fan.. Det är rött utanför vita bakterieuppsugande plåstret också. Ska det vara det? Hur lång tid tar det innen medicinen verkar? Ringa sjukvårdsupplysningnen om det? Ja förmodligen :P


Ringde syrran igår. Hon är också klumpig. Ja syster det är du :P Hon skratta åt mig, tvätta katt! Borsta katt ska man göra när sådant händer. Men jag vill inte ha en katt med bajs i rumpan som springer omkring. Att tvätta katten var min lösning på problemet. Bra idé från dig Malin, men tro mig jag kommer ALDRIG igen göra om detta! Haha fy fan..


Läkaren kallade mig flicka! Här är ett samtal från gårdagens läkarbesök:

-Flickan här har blivit biten av en ilsken katt. (Läkare till sköterka)

-Han är inte ilsken, han är snäll och go och allt var mitt egna fel.

-Var det du din katt?

-Ja!

-du får göra rent flickans sår, hennes ilskna katt bet henne.(läkare till sköterska)

-Han är inte ilsken!

-Har du fått stelkrampsspruta? Ja du fyller väl snart 20 så det var väl inte så länge sen du fick en?

-Jag är 28.

-Jaha, hmm du ser så ung ut.

MUPP


Och en sak till, läkare ska vara lugna och inte bli upprörda eller lite förskräckta, i alla fall inte i närheten av patienten (mig). Men min läkare blev lite lagom hispig när han såg min arm, som blev mer röd och svullen när jag kom till vårdcentralen. -När hände det här? pet, pet, kläm, kläm. AJ!!!


Nåja, nu får det vara bra med läkarbesök. Hoppas svullnaden lägger sig och det röda går ner. Vill inte behöva dit igen.

Av Erica - 29 september 2009 09:51

Dagen har bara börjat och redan har det hänt massor av saker. Var uppe klockan 5 eftersom jag och Maria planerat styrketräning idag redan kl.6.30 Jag gick upp när mobilen började tjuta att det var dags att stiga upp. Drog på mi gymkläder, satte på kaffe och gav katten mat. Allt bra så länge. Jag satte mig med kaffekoppen och knäckemacke framför tvn och kollade på klockan. 5.15 Vad fan skulle jag upp redan 5 för?? helt galet. Hade ju räckt med 5.30 iaf. Så kom katten i ilfart genom lägenheten. Jag såg på och tänkte han var leksugen. Men så var inte fallet. Han hade bajs kvar i rumpan som fastnat. Jag fick tag i honom för att vara snäll och hjälpa till. Men allt fick jag inte bort så jag tänkte att dusch var lösningen på bajsproblemet! Ja vad smart! Vatten på, katten rädd, jag självsäker. Ner i badkaret och så händer det som inte får hända. Jag tappar taget om katten, han vänder om kommer inte ur badkaret och bestämmer sig för att bita det närmaste, min arm. Aj, allt jag kunde göra då var att låta honom bita klart så att säga. För att försöka få loss en katt i panik kändes dumt. Han hade  ju redan ett fint huggtag om min arm ;P Nåja han släppte, jag tog hans nackskinn och duscha klart honom. Missnöjd katt, blödande men nöjd matte.


Bestämde mig för att ändå åka och möta maria, mest eftersom min mobil vägra koppla samtalet, störande. Maria hade ännu inte kommit. Hon sov, för ute i det galet kalla vädret (frost) ville min mobil fungera. Det blev styrketräning efter lång väntan i alla fall. Armen värkte, men ville inte riktigt känna av det.


Hem, ringa vårdcentral och nu har jag tid dit. Armen värker. Nej det har jag visst berättat redan. Men bara så ni vet, armen värker! Tummen likaså.


Utan spänning och dramatik i vardagen blir livet jävligt tråkigt. Ens rutiner behöver en riktig omskakning och det ska kännas att man lever!

 

Ja, men nu ska jag lägga mig ner och läsa När jag hör din röst för andra gången och invänta på att jag ska få komma iväg till vårdcentralen.

Av Erica - 28 september 2009 13:49

Var uppe 6 idag för att tvätta, bästa tiden för tvätt då tycker jag. Jag kommer upp, hinner tvätta allt som behövs (utom jätte badhandduken, fan) lägga undan allt och hänga upp allt som ska det och så hinner jag med att läsa lite mellan att maskinerna går. Härligt! Fast läste inte så mycket idag, orkade inte. Men har fått lite nerskrivet iaf. Det är jag nöjd med så länge. Snart ska jag göra mig iordning för att gå till uni. Ska börja den nya kursen idag. Spännande och jag känner ingen så jag är nervös också. Hoppas att det kommer bli lika roligt och lärorikt som jag hoppats på :D


Nu ska jag försöka få lite mer nerskrivet.. eller läsa lite..

Av Erica - 27 september 2009 18:35

Nu är det härligt, underbart, varmt, vackert, skönt,underligt, mystiskt, spännande, pirrigt, nyfiket, skrämmande, gulligt, sött, brännande, kittlande... hahah listan på känslor jag känner nu fortsätter, jag är lycklig!

Av Erica - 23 september 2009 16:54

Usch och fy nu går det inget bra med arbetet.. bläää, hur svårt kan det vara att skriva ett arbete egentligen.. inte så jävla svårt när man tänker efter.. men det går seeegt och dåligt..


Kan trösta mig med att jag hade det riktigt roligt igår på teatern :D JObbade med text och improvisation. Text blev Robin Hood. Skoj skoj. fast jag gillar impro. bäst ändå. Fick vara förbannad, känna hat sen kärlek, bli arg, bli glad, skrattade mig fördärvad, typ och så prata jag med olika dialekter. Härligt att få använda rösten på ett annat sätt än man brukar.. "skrika av sig lite"..


Nej, skriva igen.. snart är det dags för träning.. haha nej inte snart, men jag vill att det ska vara snart så jag får en paus från exarbete..som om jag inte tagit det nu..:P

Av Erica - 21 september 2009 21:13

Så då sitter man här urladdad till max, längesen mina muskler var så här trötta av träning. Men det är gött. Jag gillar det, att vara helt utpumpad, musklerna skriker av utmattning och benen skakar vid minsta ansträngning, det e gött dä ;D Det var skivstång på schemat idag och idag kunde jag ta i mer eftersom jag hade bättre teknik. Just som ajg träna så tänkte jag att mina två favvopass just nu är detta och ett medel på onsdagar. Det är bara det att med min kurs som startar på måndag pajar det hela med sina tider. Det känns lite trist. Fast samtidigt kommer jag få 3 timmars träning på annat vis då. Kommer få vara i gympasal och springa runt i, grymt härligt!


Något som orsakar nervös mage är att en dag kommer det vara orientering. hmm sånt är inte bra eller nyttigt för dem (mig) som har lokalsinne som en brödrost och har en förmåga att läsa kartan uppochner på tvären, ja allt utom rätt. Nåja, det är ju inte än som tur är.

Av Erica - 20 september 2009 16:46

Idag blev det inlinesåkning, underbart väder för det var det. Okej lite blåsigt på hemvägen, men det var för att det då var motvind och jag var väldigt trött i benen. Bara envisheten som drog mig framåt och nu är jag nöjd. Så jävla nöjd, 3 mil blev det! Verkligen inte dåligt en söndag. Imorgon blir det skivstång, lyckades anmäla mig i tid denna gången. Och igår var det gym. Ja nu är Erica äntligen frisk och träningen fortsätter som om det aldrig varit uppehåll!

Ovido - Quiz & Flashcards