Alla inlägg under maj 2008

Av Erica - 30 maj 2008 22:45

Kom just att tänka på att alla arbeten är inlämnade, bara att hoppas på att det inte blir komplitering på något. Annars är jag klar för sommarlov :D Nu har förberedelserna inför uppträdande på mitticity börjar och jag är osäker alltså om jag verkligen vill det här. Så himla töntigt och jag vill verkligen inte att någon ska se mig, ingen kommer fatta vad det är vi håller på med ändå. Gå runt och bara se helt menlösa ut, men det är konst och idag kan vad som helst klassas som konst antar jag. Nåja får se det som en upplevelse och en sista grej att göra med denna klassen.


Cyklade ner till stan idag för övrigt. Hade tänkt mig en lugn kväll, men så fick jag frågan om jag inte kunde möta upp en vän på stan och sedan cykla hem med henne. Nu blev det ju så att hon inte hade sin cykelnyckel med sig och tog bussen istället. Aningen snopet, men kvällen blev hur härlig som helst eftersom det blev glass och sedan öl på en uteservering med en annan vän. Han hade också cykel så vi trampade hemåt ihop :D Livet leker och jag bara njuter och flyter med, så ska det vara

Av Erica - 29 maj 2008 18:18

Idag var jag iväg på vårdinformationen inför sommarens jobb. Det var intressant, fast jag har ju hört allt innan och vet på ett ungefär hur det funkar. Var i alla fall uppe klockan 5.30 för började klockan 8. Tyvärr är det ju inte som att bo i en småstad då man bara kan hoppa upp på cykeln och vara på plats efter 10 minuter utan måste rätta sig efter bussen. Lite jobbigt ibland, men funkar ju. Strosade runt på stan efteråt också, det var trevligt och så fick jag ett sms från h&m där det stod att mitt paket kommit och kunde hämtas efter 17. Så det var en otroligt glädjande nyhet har väntat på det paketet i över 5 veckor. Allt passa, kjolen kunde ha varit lite kortare tyckte jag men den var snygg ändå. Nu ska jag käka äggmacka och njuta av en film.

Av Erica - 28 maj 2008 17:53

Jessica Simpson-These boots are made 4 walkin´


Hamnade på stan idag igen. Kände för att pierca mig men det blev inget med det. Så jag och Stina strosa runt i sko affärer!! Så otroligt underbart roligt det är. Men som sist så hittade jag inte de där perfekta skorna, eller jo det gjorde jag. Men som någon magisk kraft så köpte jag dem inte. Fast jag vill så jätte jätte jätte gärna ha dem. Vad ska man göra bara att gå vidare i livet, utan de perfekta, underbara, rosa högklackade skorna. Gick förresten hem barfota idag å vad skönt det var kanske ska fortsätta så. Nej älskar skor, vill köpa massor av skor är nöjd av att vara skoälskare :D

Av Erica - 27 maj 2008 15:06

Within Temptation-See who I am

Fördomar, förutfattade meningar osv det har vi alla ibland, en del mer andra mindre. I skolan idag fick vi en liten övning som var lagom svår och besvärlig. Vi fick ett papper där det stod lite kort om 8 olika personer. De var på en båt som sjönk och i livbåten fanns bara plats för 7, så frågan löd -Vem väljer du som ska lämnas kvar?

1. Flicka 8 år

2. Flickans mamma, 27 år och ensamstående. Advokat och svensk

3. Man 51 år gammal med fru och barn

4. Man 34 år från Libanon, socialdemokrat och bor med sin pojkvän

5. Svensk kvinna 24 som bor ensam och studerar till läkare

6. 37 årig kvinna som jobbar på konsum och bor med man och 2 barn

7. En 16 årig kille med högsta betyg i alla ämnen och vill bli polis. Sitter i rullstol sen ett år tillbaka

8. Man på 40 år och som just kommit ut från fängelstet, ensamstående.

Det var dem vi hade att välja på, vem ska lämnas kvar? Inte så lätt, eller?

Två i klassen valde den äldsta mannen med fru och två barn, jag och två till valde killen i rullstol (inte så snällt men va fan, måste man välja någon så) och resten valde mannen som just kommit ut ur fängelset. Motiveringen var att han var ju trots allt ensamstående och han har suttit i fängelse. Jag ansåg att det framgår ju inte varför han suttit i fängelse och att han är ensamstående betyder väl inte att han inte har något att leva för? Eller är det det som är meningen med livet? Skaffa familj annars är du inget värd och kan offras? Alla har vi olika mål här i livet, alla vill och känner olika. Alla vill inte ha barn eller man/hustru men det betyder inte att mitt liv är mindre värt bara för det!


Nåja det är värt att fundera på, hög och låg status i jobb, familj, skola osv. Jag är nöjd med mitt liv som det är. Vill jar någon gång i framtiden ha man och barn så får jag väl lösa det då. Bästa tiden att leva är nu!!

Av Erica - 26 maj 2008 18:25

Within Temptation-Final Destination


Att jag är livrädd för tandläkaren är ingen nyhet för släkt och vänner, inte heller för dem som har läst min blogg när jag beskrev mitt förra besök hos tandläkaren och innan ringde 112 och krångla. Nåja idag var det iväg igen för att laga en tand där en fyllning lossnat. Rädd som alltid och hela dagen gick ut på att förbereda mig inför detta hemska. Fick med mig en klasskompis som kunde finnas till hands om jag skulle få panik. Han var så otroligt lugn och bara fanns där så tack för det! I alla fall så fick jag naturligtvis samma tandläkare som sist gång och han är ju bara den bäste i historien, pratar hela tiden och frågar om jag lever lite då och då. Nu är det så att när jag är rädd och nervös så funkar inte hjärnan så bra för mig, så när jag ligger där och allt ska börja så frågar jag den dummaste frågan; Behöver jag gapa? Ja det kan man fråga sig, behöver man gapa hos tandläkaren??!! Ja naturligtvis så j*vla dumt frågat, men otroligt roligt i efterhand. Ibland får man bjuda på sig själv och verka som den dummaste av dummaste..


Nu är jag i alla fall nöjd med mig själv, för andra gången klarade jag av att gå till tandläkaren och jag bet honom inte en enda gång :D Sen så är redovisningen i skolan klar, så har bara det skriftliga kvar och vfu uppgiften är inlämnad. Allt är klart för sommar känns det som, så otroligt skönt !!

Av Erica - 25 maj 2008 18:54

Status Quo-Rockin´all over the world


Så underbart härligt att kunna säga att jag är nu klar med VFU uppgiften, blev 3½ sida, vilket borde räcka och så är jag klar med refletionen av temaveckan. Bättre kan det väl inte bli denna söndagskväll. Nu ska jag bara njuta resten av kvällen. Imorgon ska jag till tandläkaren, mindre roligt men ett måste. Förmodligen går jag själv, vet inte om jag kommer kunna få någon att gå med mig. Ska väl överleva det också, men vill verkligen att någon ska följa med.. Nä inte tänka mera på det nu blir det musik som gäller.

Av Erica - 24 maj 2008 17:58

Att jag älskar att shoppa är ingen nyhet, men jag bara måste säga det JAG ÄLSKAR VERKLIGEN ATT SHOPPA!! Så idag tog jag bussen ner till stan för att kolla in affärerna. Jag hade faktiskt gjort en lista på vad jag verkligen behöver, vårskor och ett skärp. Hittade vad jag behövde och självklart lite till. Haha ovanligt va!? Jag letade i hela staden efter de perfekta skorna och det var inte lätt att finna dem, men till slut så fann jag dem, sköna och bekväma att gå i och jag kan ha dem när jag jobbar bättre kan det knappast bli. Skärpet är jag supernöjd med också, helt enkelt en underbar dag. Träffade Kikki nere på stan också, fast egentligen så skulle vi ha åkt ner tillsammans. Hon ringde mig fem minuter innan bussen gick och fråga om vi kunde ta den. Jag tog på mig de första skorna jag såg och rusade ut, väskan åkte med i farten. Jag hann faktiskt med bussen, Kikki därimot hann inte med bussen. Så jag gick själv på staden och strosa men det är ganska bra, för jag är såå otroligt jobbig när jag är i sko affärer. Kan gå hur länge som helst och kika och prova, sen nästa och nästa och helst tillbaka till första och börja om från början xD


På vägen hem träffade jag på en gammal klasskompis från låg och mellanstadiet, hur roligt som helst. Vi satt och pratade gamla minnen från skoltiden. Det är så lustigt hur man minns olika saker och på olika sätt. Som t ex så minns jag inte att jag var en galen skräckfilmsfanatiker redan på lågstadiet, men tydligen så var det allt jag pratade om och tittade på. Haha ja det är något som inte förändrats i alla fall, skräckfilmer tittar jag mer än gärna på, igår köpte 6 stycken till samlingen!!



Av Erica - 23 maj 2008 20:02

Tv6-The simpsons


Så vart det roliga över på måndag är det tillbaka till det träliga klassrummet och sedan ska jag iväg till tandläkaren klockan 16.00 Måndag är en djävulsk dag men är väl till överleva den dagen också.


När jag kom hem idag så åkte jag ner till staden tillsammans med Kikki för att kika lite i affärer, köpte en top och kollade så klart på skor men köpte faktiskt inga! Ska fundera till imorgon tänkte jag. Sedan åt vi sushi och drack öl, så obeskrivligt gott det är!!


Förresten den nya stilen jag skrev om igår är inte så speciell men blir lite skillnad i alla fall, du får se på måndag Petra..

Ovido - Quiz & Flashcards