Alla inlägg under augusti 2008

Av Erica - 31 augusti 2008 16:15

Alice in the videoland-Bad boy


Idag vaknade jag vid 4 tiden och trodde att klockan bara var typ 21 på kvällen, kollade på klockan som jag har vid dörren och trodde istället att den var 00. Skit tänkte jag då har jag missat Batman o Robin, vad trist för den ville jag ju se. Så jag kollade på mobilen och såg vad klockan var. Haha jag blev lite paff kan jag lova. Det var bara till att dra av tröja och byxor, krypa ner under täcket och somna igen.


Klockan 8 var jag vaken igen. Då tänkte jag att det var lika bra att vara vaken så att jag kunde få något gjort eftersom gårdagen var en sovardag. Så vid 10.30 var jag på skolans bibliotek och läste Daniel Stern´s bok; ett litet barns dagbok. Den var inte så bra som jag hoppats på, fast Petra hade ju förvarnat mig lite, så det gick segt att läsa den. Men till slut så var jag klar. Mycket nöjd med mig själv måste jag ju säga :D

Av Erica - 31 augusti 2008 15:57

Steve Miller Band-The Joker


Vaknade vid 10.30 och då kändes det inte längre lika roligt att leva. Men efter ett tag så lyckades jag vakna upp och fick i mig lite vatten...


Det bästa som man kan göra för att ta sig ur detta stadium är att duscha, borsta tänderna och sedan dricka lite igen (gärna oboy, eller annan mjölkdryck) och sedan kura ner under täcket och ha en bra film på. Sen har det gått några timmar och då är det perfekt att ringa någon som var ute samtidigt som en själv. I mitt fall Kikki. Pizza!!! Inget funkar bättre än fet mat. Handla lite som är gött och onyttigt, bra film. Sen somna.. Haha så såg min lördag ut. Mådde inte 100% bra igår, konstigt va..


Jag ska aldrig mer dricka!


...om två veckor ska jag till nöjes, undrar vad jag ska på mig då..

Av Erica - 31 augusti 2008 15:19

Judas Priest-Living after midnight


Ja fredagskvällen ja, den var inte som alla andra kvällar den inte. Efter att jag färgat håret så var jag så party sugen så det blev ju till Kikki för att dricka. Nicklas och Petra kom dit också, så vi hade en trevlig stund där med prat, musik och dricka. Och naturligtvis korttagning ;)


Vi bestämde oss för att gå ut och allihop ville följa med också :D Så på bussen hamnade vi. Jag och Petra kom först på och satte oss där det är fyra säten. Dessvärre satte sig en brevid Petra och jag tittade på honom och sa nej, där är upptaget. Han flyttade sig men såg först mycket förvirrad ut. En tjej satte sig brevid mig, så jag tittade på henne och sa samma sak till henne. Inte trevlig jag inte :P Sen började Nicklas reta en kille som hade ett märke på sin väska. Tror Nicklas tycker om att provocera när han druckit.


Eftersom det var fredag skulle jag absolut till Glada Ankan. För på fredagar är det ju liveband där och mycket roligare folk. (Petra fick visa leg. :P) Roligt som attans hade jag, så mycket folk och bra musik. Dansade som en galning och bara skrattade, tills en kille hoppade upp och ner och lyckades landa mycket manligt på min fot! Satan vad ont det gjorde och ett stort blåmärke blev det. Men jag köpte en cider till och fortsatte dansa.


Hände så mycket roligt hela kvällen igenom, såg och pratade med snygga killar. Super nöjd med hela kvällen. Och tänk att från början så ville jag inte ens gå ut, eftersom jag var så trött. Så glad på mig själv att jag ångrade mig :D


I alla fall när vi skulle gå så kom jag sist ut och då möttes jag av att Petra hade blivit bjuden på efterfest. jaha tyckte jag är det bara Petra som är bjuden då eller? Nej så var det ju inte, då blev jag lite gladare och så bar det iväg...


Ett återkommande namn rätt igenom kvällen är; Alice Cooper!!!! Haha ville inget hellre än att lyssna på han hela kvällen, jösses vad jobbig man kan vara när man är full ;)

Av Erica - 29 augusti 2008 16:59

Alice Cooper-Thrill my gorilla


Så var man hemma från jobbet och jag har hunnit med lite grann faktiskt. Som till exempel färgat håret, igen!! Idag kände jag nämligen att nu är håret omöjligt illa. Jag hade ju köpt hem avfärgning så varför inte använda den då. Och shoff så gjorde jag det, efter att jag ätit lite god grönsakslasagne så klart ;P Oj, var allt jag sa när jag var klar, för nu ni folket är Erica BLONDIN!!!! Haha inte så jätte snyggt på mig. Nåja nu ska jag i alla fall göra mig iordning för jag ska till Kikki och dricka lite vin :D

Av Erica - 28 augusti 2008 20:16

Alice in the videoland-Cut the crap


FIck ingen sömn natten till idag eftersom de hade nollning här i huset och inte fan kan de ge sig heller. Jag hade lyckats somna skönt när de kom till min dörr skrikandes och ringde på. Nej tänkte jag, ville eller orkade inte gå upp för att be dem dra. Det slutade inte förrän vid 02-tiden, ofta skrek eller sjöng de, hoppade runt som fåniga barnungar och sprang runt och ringde på dörrar. Men som tur var hade jag min mp3 spelare så jag lyckades sova lite då och då..


Var ju och jobbade idag också fruktansvärt trött, men det gick. Efter jobbet träffade jag Kikki och vi åt sushi. Så super gott så det är inte klokt. Sen var vi iväg til en skivaffär där jag fann en skiva jag länge velat ha; Alice Cooper-Constrictor


Nu ska jag lyssna på musik och hoppas på att jag kanske kan få mer sömn inatt. Imorgon ska jag jobba igen...

Av Erica - 27 augusti 2008 20:18

Crashdiet-Riot in everyone


I flera år har jag tänkt nu att jag måste iväg och kolla min syn igen, få nya glasögon och evetuellt linser. Men som vanligt med mig när det är något jag inte tycker är så där jätte roligt att slänga ut pengar på så tar det väldigt lång tid innan jag kommer iväg och fixar det. Jag tänker på det länge och säger -snart ska jag iväg, ska bara... Mycket typiskt mig att vara sån. Fast idag gick jag in där jag för typ tio år sen köpte mina första par glasögon och beställde tid för synundersökning plus att testa linser. Bravo till mig själv :P


Av Erica - 27 augusti 2008 15:41

Edguy-Mysteria


Idag skulle jag ha en latdag var det tänkt. Satte igång en maskin med tvätt och satte mig sen för att lyssna på musik. Men så precis klockan 09.57 så dog allt här i lägenheten. De stängde av strömmen igen!! WTF!!! Så det var bara till att springa in i duschen, sminka och klä sig och dra benen till skolan och plugga, vilket jag verkligen inte hade lust med. Så jag skicka ett sms till Maria och fick tillbaka frågan om jag inte ville komma på kaffe :D Ja självklart, så hos henne blev jag kvar till hon skulle till skolan. De har lektioner på deras kurs.. Tror jag går om ett år och går i hennes klass istället. Tror de har roligare :P


När jag kom hem var strömmen tillbaka så jag fick lite mat i mig. Får se om det kanske blir så att jag drar mig ner till staden en sväng sen. Måste ha avfärgning nu. För håret är inte så jättevackert längre, lite rosa fläckar här o där och blonda fläckar lite där o här. Men snygg ändå xD

Av Erica - 26 augusti 2008 21:08

Film-En prinsessas dagbok


Inget började bra idag, vaknade klockan 6 och började då försöka fixa datorn, eftersom den fortfarande är infekterad av virus fanskapet. Inget gick som det borde, mitt virusprogram, Norton, stängdes av och kom inte igång. Så jag hittade ett gratisprogram att ladda ner. Den var super bra, hittade viruset och jag började se ljus i tunneln. Men det gick inte om jag ville ändå. Fick hela tiden starta om datorn och söka igen och igen. Suck vad jag hatar datorer nu. Sen hade jag ju igår läst en lapp på dörren där det stod att strömmen bryts i huset mellan 10 och 16 cirka. Så det var till att skynda sig att bli klar. Vid 11 kom jag i alla fall iväg till skolan där jag skulle låna en bok och skriva ut papper. Boken fanns ingenstans, letade som en tok och skrivaren var trasig. Ja just får inte glömma att när jag cyklade iväg till skolan började det så klart även att regna, så jag kom fram blöt och go. När mobilen ringde så var jag mycket nöjd när det stod okänd för jag viste med en gång att det då var jobb på g. Och javisst, frågan i andra änden var om jag kunde jobba kväll idag mellan 13.30-20.30 Tjoff så var det bara för mig att cykla iväg i regnet igen för att få i mig lite mat och byta kläder. Dagen började illa, men slutade ändå bra. Nu sitter jag och söker igenom datorn igen, så snälla håll tummarna för att alla virus är borta.

Ovido - Quiz & Flashcards