Alla inlägg under mars 2009

Av Erica - 31 mars 2009 20:32

Tisdag och dans är det som gäller. Idag var det rätt roligt, nya steg blev det också. Naturligtvis ville inte kroppen samarbeta med mig :P Fast till slut gick det ändå. Tar bara lite tid. Och förresten, höger och vänster, det är svårt att kunna-väldigt ofta ;)


Idag nästan flög jag ner till staden för att låna böcker. Blev 5 bilderböcker som ska vara lästa till torsdag. Dessvärre så fann jag inte en av de viktigaste böckerna. Utlånad i en evighet framåt :( Så blir väl till att å upp tidigt imorgon för att läsa den på universitetet. Nä nu ska jag kolla på tv lite.

Av Erica - 30 mars 2009 22:09

Träning är bra för själen! Kan inte sägas nog många gånger :)


idag var det medel på schemat, med en helt annan instruktör än jag räknat med. Men det blev hårt ändå, mycket ben och jag börjar känna av i armarna nu. Härligt!

Av Erica - 30 mars 2009 14:58

Idag började delkurs 2, nya lärare, nya böcker och mycket mer uppgifter. Men det känns bra ändå. Fast efter besvikelsen från förra kursen så är all förändring välkommen. Hoppas bara att jag inte igen ska drämma i backen av besvikelse. Fast det känns bra, det känns som de här 10 veckorna kommer att bli bra :D


Kollar förresten på House nu och upptäcker att det börjat om på samma avsnitt igen. Hatar när det händer. Nu blir det alltså bara House på tisdagar som gäller, då är de nya avsnitten.

Av Erica - 29 mars 2009 19:52

En timme framåt, en timme förlorad, dagen har gått jättefort. Men ändå har jag hunnit med en hel del. Till exempel så gjorde jag paj till middag idag, första gången jag gör paj :D Den blev jätte god! Broccoli och fetaost blev det i. Väldigt nöjd med mig själv faktiskt!


Sen gick till coop för att köpa lite frukt så jag kan göra lite fruktdryck. Nyttigt och gott.


Nu ska jag kolla på wipeout, se om det är något program värt att slösa tid på.

Av Erica - 28 mars 2009 20:20

Fan att HV 71 är till final, det är skit!! Vilka ska man heja på? Usch, inge kul att kolla på ishockey längre..


Förresten snart ska vi släcka alla ljusen, datorn och tv-apparater. Låt jorden få vila en stund.

yes

Av Erica - 28 mars 2009 11:02

Nu har det äntligen slutat snöa :D Snart börjar det smälta bort också, eftersom det tydligen ska bli plus grader :-S Dumt

Av Erica - 27 mars 2009 11:00

Nu räcker det med snö. Japp nu har jag fått nog av vinter, det var så härligt när solen var framme. Vill ha mer utav det! Men icke då sa fröken väder, snöstorm istället. Det blåser och snöar och det är inte vad jag vill! Antar att det är något jag får ta dock.


Igår var jag och Maria till Willys för att storhandla. Först blev det rusta där jag fick tag i viktiga saker som schampoo och balsam. Sen willys för mat och det blev mycket kan jag säga. Tänka sig att lilla jag var duktig och höll mig till min lista! Inte ofta det händer faktiskt :P Så idag är planen att göra matlådor. Lasagne ska jag fixa först, tar så lång tid bara. Blondera mig ska också göras idag. Och städa.. Sen blir det träning. Ok, det är bra med snö ibland. Får massor av saker gjort. Om jag bara orkar börja så går allt som en dans sen.

Av Erica - 23 mars 2009 19:25

Idag har jag fixat massor här hemma. Eller massor och massor, jag har suttit och planerat. Fast det är väl att göra något, viktigt var det i alla fall. Blev massor av listor på olika färgglada papper. En lista för min ekonomi och vad som behöver handlas, vad jag verkligen behöver. Sen en annan lista, lite roligare. På saker jag vill ha!! Jag och Maria satt igår kväll och spånade på kläder och annat. Så det var några av sakerna jag satte upp på listan. Och så planerade vi en cykelsemester. Det vore ju hur kul som helst att göra. Så det fick bli en ny fin lista till det. Hoppas det blir så till sommaren, bara en vecka räcke. Cykla neråt landet och njuta :)


Ringt samtal har jag gjort också, fixat lite smått och gott. Hatar att prata i telefon med främmande männsikor. Mycket bättre att få träffa dem personligen och prata. Men nu är det gjort och skönt att ha den biten över.

Ovido - Quiz & Flashcards