Alla inlägg under november 2008

Av Erica - 30 november 2008 19:42

Blev inte bakis idag, konstigt. Fast det beror nog på att jag varit igång hela dagen. Tvättat och diskat, sen på promenad med Maria. Sen var vi hemma hos Maria och drack glögg. Det är ju första advent idag :D Så då är ju glögg ett måste, plus att vi båda frös efter promenaden och varm glögg värmer ju i hela kroppen. Spelade yatzy gjorde vi med, jag förlorade, sen vann jag :D


Nu börjar jag känna mig lite trött och hängig. Kommer säkert att somna tidigt idag. Är ledig imorgon också, härligt, härligt!

Av Erica - 30 november 2008 19:26

CKY-Escape from hellview


Ja kvällen kom denna lördag också. Petra kom över till mig och vi började dricka. Vi hade ju fribiljetter till nöjes så vi var väldigt nöjda. Denna kvälen skulle vi till rockbaren och bara härja. Vi fixade det sista med håret (en sista tok-sprayning alltså) och gick ut för att hinna med bussen. Men det regna!! Och inte slutade det heller så när vi gick av bussen och började vår vandring till nöjes så letade vi efter tak där vi kunde skydda vårat hår och smink. Vi såg nog otroligt roliga ut ;)


Väl framme så var håret platt och vi båda har lärt oss att vi alltid måste ha med oss sprayen härdanefter, köpa en sådanan där lite flaska man kan ha i väskan.


Sen var det rockbaren som gällde. Vi önskade musik det första vi gjorde, eller Petra sa till mig vad hon ville höra och jag sa till dj:en. Crashdiet så klart som första låt. Andra gången sprang jag fram till dj:en och sa åt honom att spela bra musik hela tiden. Då tittade han på mig och sa; "Det är inte bara du som önskar musik." Jag började så klart att asgarva då och sa "Är det inte?!" Och skrattade lite mer. Sen dansade jag iväg igen. Träffade en trevlig kille där inne, eller flera trevliga killar faktiskt. Men inte många av dem dansade tyvärr, för det måste man göra med mig  ;P Petra fick en kille att gråta. Haha jag missade det tyvärr. Det hade ju varit superkul att ha sett och speciellt hört vad hon sa till honom..


Stängning, fyllemat, fullpackad buss hem och sen säng så var kvällen över... Det var hur roligt som helst och speciellt roligt eftersom vi vekligen var i rockbaren hela tiden, utom en gång när jag flög in  schlagerbaren för kika, flög snabbt ut dock :D  Så Petra när du vill dit igen är det bara att säga till!



Av Erica - 30 november 2008 19:15

Korn-Justin


Klockan 11.40 åkte jag och Kikki in till staden för att handla lite julklappar. Hittade en och får väl spendera en dag till typ med att leta efter något bra till de andra. Sen hittade jag ju fasligt mycket till mig själv. Chockerande inte sant ;) !? När Kikki åkte hem så kom Maria istället :) Då kollade vi i affärer och sen åt vi sushi. När vi kände oss nöjda med staden så åkte vi hem till mig för att dricka kaffe och bara prata :D Alltid lika trevligt!


På kvällen var det fest och nöjes som stod på schemat. Petra skulle komma till mig, för vi har så länge pratat om att vi vill till rockbaren och bara vara där och ha skoj och dansa!

Av Erica - 30 november 2008 19:03

Korn-All in the family 


Lite efter i mitt bloggande, men har inte haft tid eller lust att ha datorn på. Men här kommer lite om fredagen.


Fredagen var sista dagen på vfu. Det har varit skönt att vara ute och jobbat lite och fått mer idéer och inspiration än att bara sitta  inne i föreläsningssalar och lyssna. Samtidigt är det skönt att praktiken är över och skoj att komma tillbaka till universitetet och träffa lite människor att prata med och vara social på ett annat sätt.


På kvällen fick jag lite julkänsla när jag och Kikki åkte in till stan för att gå på teater, En julsaga. Den var riktigt bra. Vill ni få en känsla av att julen snart är här så gå och se den på tempelriddaren :D

Av Erica - 27 november 2008 19:13

Avantasia-Farwell


Jag har fått ont i en tand! I den tanden jag lagade för x antal månader sen. Tandläkaren sa att det kanske skulle börja göra ont och bli inflammerat eftersom han lagade så nära nerven. Har egentligen haft ont hela tiden sen lagningen, men inte så farligt som nu. Och så har jag förtängt det väldigt bra. Tyvärr vet jag inte om det kommer gå så länge till. Helvetes fan heller att jag ska gå till tandläkaren igen! Provar med alvedon lite till...


Snön har börjat smälta bort också :(



Av Erica - 26 november 2008 15:48

Nightwish-Sahara


Igår var det dags för dans, eget arbete. Så vi for hem till Evelina för att öva på vår dans i samlingsrummet där. Vi hade tänkt jobba på fort och effektivt, men det är ju bara självklart att något strular då. Vårat strul; vi fick ihop för många åttor ;P Så vi fick ta bort och det som åkte var vårat lyft. Jag i mitten och de anda lyfte mig, rätt så glad över att det inte blev av ;O) jag hade säkert ramlat tillslut. Vi dansade säkert i två timmar, då gav vi upp och gick hem. Men vår dans är väldigt bra och man ska ju inte överträna :D


Jag gick inte hem iofs, utan hade antagit en match på ps3, spel guitar hero. Självklart rockade jag fett och vann mest gånger. När jag förlorade så hanterade jag det så där vackert och värdigt som jag alltid gör ;) Haha jag är en fruktansvärt dålig förlorare. Men på riktigt, jag hantera förlusten (när den till slut hände) riktigt bra. Kalla honom för fuskare och att jag blev distraherad av den dåliga låten ;P Tur att jag vinner ofta :D Förresten var han ingen bra förlorare heller ;)

Av Erica - 24 november 2008 16:00

Lily Allen-Not big


Nu är det en månad kvar till julafton! Hoppas tiden går fort nu :) Idag började det snöa igen också, så mysigt att sitta inne med alla barn och se snöflingor falla ner. Barnen såg mycket nöjda ut över snön också. Det värsta med vintern är kylan. Idag var det grymt kallt :(


Idag hade jag samling med de minsta barnen och jäklar vad roligt det var. Barnen var så söta och ville verkligen vara med och lyssna, sjöng och allt det andra jag hade hittat på :D Vilket underbart jobb det är jag utbildar mig till =)





Av Erica - 23 november 2008 15:39

Nightwish-Over the hills and far away


Igår var jag iväg och kollade på film och drack lite öl. riktigt najs var det. Filmen var väl inte allt för bra, men vad gör det ;) Den hette förövrigt ; One missed call. Helt meningslös handling och slutet var stört. Men som sagt det gör väl inget sällskapet var ju trevlig.


Idag var jag ute i kylan och tog en promenad med Maria och Mårten. Och kallt var det, usch och fy. Men skönt att gå lite. Hämtade mina filmer också, alla Saw filmerna hos mårten. På söndag ska vi antagligen kolla på saw5. Så det blev till att kolla på tvåan idag och kanske trean imorgon. Så jag kommer ihåg vad de handlar om ;P


Ovido - Quiz & Flashcards